2020. március 22., vasárnap


03.23.    6. TANULÓ

matek:
lila matek:75,76,77

olvasás:
Ezt keressétek a kinyomtatott szövegfeldolgozások között!

A madarak ébredése

Szeretek nyáron az erdőben lakni. Hallgatom a madarak énekét. Este meg éjjel csak a fülemüle szól. Még pitymallani sem kezd, már hallom a völgyből a fürj pitypalattyolását… Három óra van. Félórával később ébred a vörösbegy, utána mindjárt a rigó. Hej, a rigó az én kedves madaram! Legkésőbb ébred a veréb. Van már néha öt óra is, mire kidugja buksi fejét. Hát ilyen lusta a veréb!

Gárdonyi Géza

Húzd alá a helyes választ!

a)      Hol szeret lakni nyáron az író?
·        a faluban
·        város szélén
·        az erdőben

b)      Melyik madár szól este és éjjel?
·         vörösbegy
·         fülemüle
·         rigó

c)       Melyik az író legkedvesebb madara?
·         rigó
·         fürj
·         fülemüle

d)      Melyik a leglustább madár?
·         vörösbegy
·         veréb
·         fürj


Vihar a tavon

A gyerekek papírhajót hajtogattak a kézműves foglalkozáson. A szünetben ki is próbálták őket az udvaron egy pocsolyában. Máté egy fadarabbal kavarni kezdte a sáros vizet. Biztatta Andreát, hogy fújja a hajókat, mintha szörnyű vihar tombolna. Tudósítani szeretne a viharról. Maga barkácsolt a mikrofont ping-pong labdából. Verának nagyon tetszett Máté ötlete. Attila süvített, hogy még viharosabb legyen a tudósítás. Sajnos Ricsi szemüvege belepottyant a pocsolyába a nagy viháncolás közben. Gizi néni elküldte a gyerekeket a pocsolyától.
  1. Húzd alá a helyes választ!

a)      Hol volt a pocsolya?
·         A szünetben
·         Az udvaron
·         Kézműves foglalkozáson

b)      Ki kavarta a pocsolya vizét?
·         Máté
·         Vera
·         Andrea

c)       Ki volt szemüveges?
·         Máté
·         Andrea
·         Ricsi


  1. Húzd alá a helyes választ!

a)      Miért kavarta a vizet Máté?
·         Mert tudósítani szeretett volna viharról.
·         Mert fel akarta borítani a hajókat.
·         Mert bosszantani akarta Andreát.

b)      Miért biztatta Vera Mátét?
·         Mert félt a vihartól.
·         Mert ő is tudósítani akart.
·         Mert tetszett neki Máté ötlete.

c)       Miért zavarta el Gizi néni a gyerekeket a pocsolyától?
·         Mert Ricsi beleesett.
·         Mert Ricsi szemüvege beleesett.
·         Mert Vera szemüvege beleesett.

írás:
Ezeket a mondatokat diktálás után írd le a füzetbe!

( Kedves Szülők! Mielőtt leírná a gyermek a füzetbe a mondatot, számoljátok meg az ujjaitokon, hogy hány szóból áll a mondat, hány szót kell leírni. Az első mondat esetében a hüvely ujjra mondjátok, hogy tavasz, a mutatóra, hogy van. A gyerek mondja, hogy a mondat két szóból áll, tehát két szót kell leírnom a füzetbe. A szavak között egy ujjnyi távolságot tartson írás közben a gyermek!)
- Tavasz van.
- Szépen süt a nap.
- Néhány felhő van az égen.
- Egyre melegebb az idő.
- Virágoznak a fák.
- Tavaszi virágaink az ibolya, a tulipán, és a nárcisz.


     Testnevelés:



2020.03.23. HÉTFŐ


03.23.     5. TANULÓ
matek:
lila matek:75,76,77

olvasás:
Ezt keressétek a kinyomtatott szövegfeldolgozások között!

A madarak ébredése

Szeretek nyáron az erdőben lakni. Hallgatom a madarak énekét. Este meg éjjel csak a fülemüle szól. Még pitymallani sem kezd, már hallom a völgyből a fürj pitypalattyolását… Három óra van. Félórával később ébred a vörösbegy, utána mindjárt a rigó. Hej, a rigó az én kedves madaram! Legkésőbb ébred a veréb. Van már néha öt óra is, mire kidugja buksi fejét. Hát ilyen lusta a veréb!

Gárdonyi Géza

Húzd alá a helyes választ!

a)      Hol szeret lakni nyáron az író?
·        a faluban
·        város szélén
·        az erdőben

b)      Melyik madár szól este és éjjel?
·         vörösbegy
·         fülemüle
·         rigó

c)       Melyik az író legkedvesebb madara?
·         rigó
·         fürj
·         fülemüle

d)      Melyik a leglustább madár?
·         vörösbegy
·         veréb
·         fürj


Vihar a tavon

A gyerekek papírhajót hajtogattak a kézműves foglalkozáson. A szünetben ki is próbálták őket az udvaron egy pocsolyában. Máté egy fadarabbal kavarni kezdte a sáros vizet. Biztatta Andreát, hogy fújja a hajókat, mintha szörnyű vihar tombolna. Tudósítani szeretne a viharról. Maga barkácsolt a mikrofont ping-pong labdából. Verának nagyon tetszett Máté ötlete. Attila süvített, hogy még viharosabb legyen a tudósítás. Sajnos Ricsi szemüvege belepottyant a pocsolyába a nagy viháncolás közben. Gizi néni elküldte a gyerekeket a pocsolyától.
  1. Húzd alá a helyes választ!

a)      Hol volt a pocsolya?
·         A szünetben
·         Az udvaron
·         Kézműves foglalkozáson

b)      Ki kavarta a pocsolya vizét?
·         Máté
·         Vera
·         Andrea

c)       Ki volt szemüveges?
·         Máté
·         Andrea
·         Ricsi


  1. Húzd alá a helyes választ!

a)      Miért kavarta a vizet Máté?
·         Mert tudósítani szeretett volna viharról.
·         Mert fel akarta borítani a hajókat.
·         Mert bosszantani akarta Andreát.

b)      Miért biztatta Vera Mátét?
·         Mert félt a vihartól.
·         Mert ő is tudósítani akart.
·         Mert tetszett neki Máté ötlete.

c)       Miért zavarta el Gizi néni a gyerekeket a pocsolyától?
·         Mert Ricsi beleesett.
·         Mert Ricsi szemüvege beleesett.
·         Mert Vera szemüvege beleesett.

írás:
Ezeket a mondatokat diktálás után írd le a füzetbe!
( Kedves Szülők! Mielőtt leírná a gyermek a füzetbe a mondatot, számoljátok meg az ujjaitokon, hogy hány szóból áll a mondat, hány szót kell leírni. Az első mondat esetében a hüvely ujjra mondjátok, hogy tavasz, a mutatóra, hogy van. A gyerek mondja, hogy a mondat két szóból áll, tehát két szót kell leírnom a füzetbe. A szavak között egy ujjnyi távolságot tartson írás közben a gyermek!)
- Tavasz van.
- Szépen süt a nap.
- Néhány felhő van az égen.
- Egyre melegebb az idő.
- Virágoznak a fák.
- Tavaszi virágaink az ibolya, a tulipán, és a nárcisz.


     Testnevelés:

2020.03.23. Hétfő (kézműves foglalkozás - rajzóra)

Sziasztok!

Március 22. a víz világnapja, így a hétfői kézműves foglalkozás keretén belül szeretném, ha ebben a témában alkotnátok.


  • Rajzolj négy halat! Legyenek minél színesebbek a halak. Próbáljátok megrajzolni a halak környezetét is.
Folyamatábra a hal rajzolásához

Ötletek az alkotáshoz, a vízi környezethez


Jó munkát kívánok!


2020.03.23. HÉTFŐ


03.23.     4. TANULÓ
matematika: 
matek II tk : 17, 18, 19,
matek II mf: 12.
Ehhez küldök videót messengeren, hogy legyen segítségetek!

olvasás:
Ezt keressétek a kinyomtatott szövegfeldolgozások között!

A madarak ébredése

Szeretek nyáron az erdőben lakni. Hallgatom a madarak énekét. Este meg éjjel csak a fülemüle szól. Még pitymallani sem kezd, már hallom a völgyből a fürj pitypalattyolását… Három óra van. Félórával később ébred a vörösbegy, utána mindjárt a rigó. Hej, a rigó az én kedves madaram! Legkésőbb ébred a veréb. Van már néha öt óra is, mire kidugja buksi fejét. Hát ilyen lusta a veréb!

Gárdonyi Géza

Húzd alá a helyes választ!

a)      Hol szeret lakni nyáron az író?
·        a faluban
·        város szélén
·        az erdőben

b)      Melyik madár szól este és éjjel?
·         vörösbegy
·         fülemüle
·         rigó

c)       Melyik az író legkedvesebb madara?
·         rigó
·         fürj
·         fülemüle

d)      Melyik a leglustább madár?
·         vörösbegy
·         veréb
·         fürj


Vihar a tavon

A gyerekek papírhajót hajtogattak a kézműves foglalkozáson. A szünetben ki is próbálták őket az udvaron egy pocsolyában. Máté egy fadarabbal kavarni kezdte a sáros vizet. Biztatta Andreát, hogy fújja a hajókat, mintha szörnyű vihar tombolna. Tudósítani szeretne a viharról. Maga barkácsolt a mikrofont ping-pong labdából. Verának nagyon tetszett Máté ötlete. Attila süvített, hogy még viharosabb legyen a tudósítás. Sajnos Ricsi szemüvege belepottyant a pocsolyába a nagy viháncolás közben. Gizi néni elküldte a gyerekeket a pocsolyától.
  1. Húzd alá a helyes választ!

a)      Hol volt a pocsolya?
·         A szünetben
·         Az udvaron
·         Kézműves foglalkozáson

b)      Ki kavarta a pocsolya vizét?
·         Máté
·         Vera
·         Andrea

c)       Ki volt szemüveges?
·         Máté
·         Andrea
·         Ricsi


  1. Húzd alá a helyes választ!

a)      Miért kavarta a vizet Máté?
·         Mert tudósítani szeretett volna viharról.
·         Mert fel akarta borítani a hajókat.
·         Mert bosszantani akarta Andreát.

b)      Miért biztatta Vera Mátét?
·         Mert félt a vihartól.
·         Mert ő is tudósítani akart.
·         Mert tetszett neki Máté ötlete.

c)       Miért zavarta el Gizi néni a gyerekeket a pocsolyától?
·         Mert Ricsi beleesett.
·         Mert Ricsi szemüvege beleesett.
·         Mert Vera szemüvege beleesett.

írás:
 Írd le a füzetbe, amit a szüleid diktálnak neked!

mókus, pipa, malac, nadrág, postás, narancs, pingvin, nap, malom, pók, tök, tőr, vár, hal, fog


   Testnevelés:




2020.03.23. HÉTFŐ

03.23.   3. TANULÓ
olvasás:
Apa csúszik a domb oldalán
Milyen színű az alacsonyabb fa lombja? ______________________________________
Milyen színű a fenyőfa?_________________________________________________
Milyen színű apa pulcsija?___________________________________________________
Milyen színű a domb?___________________________________________

számolás:
vastagabb sárgásabb matek gyakorló: 42,43, 51

írás: Írd le a füzetbe, amit a szüleid diktálnak neked!
mókus, pipa, mala, nadrág, postás, narancs, pingvin, nap, malom, pók, tök, tőr, vár, hal, fog


Testnevelés:

2020.03.23. HÉTFŐ


03.23.      2.TANULÓ
matematika:
- vastag sárgásabb gyakorló: 19, 20, 21, 22, 23

      -  2 elemű sor kirakása. pl pohár, tányér, pohár, tányér/ szalvéta,kanál, szalvéta, kanál/ kanál ,villa, kanál, villa

-          - építés minta alapján


magyar nyelv és iradalom: 

- arctorna:

- tépőzáras olvasás a haza küldött feladatok közül


ZÖLDSÉGEK SZÓKÉP

ZÖLDSÉGEK BETŰKIRAKÓ

KONYHAI ESZKÖZÖK-SZÓKÉP PÁROSÍTÓ

KONYHAI ESZKÖZÖK BETŰKIRAKÓ


haza küldött feladatlapok közül:
·        -  egy színezés minta alapján
·        -  folytasd a sort
·       -   melyik a több
- megkezdett sor folytatása:
-        
  
-        - papírzsepiből apró golyók készítése tépkedéssel. Ezeket egyik műanyag edényből egy másik műanyag edénybe egyesével, csipesszel átpakolgatni.

     Testnevelés:



2020.03.23. HÉTFŐ


03.23. 1. TANULÓ

Kommunikáció:

- Játékos arctorna:

Vers mondása, mutogatása többször.

Itt a kezem, itt a szám, ez meg itt az orrocskám.
Nyakam mellett két karom, mozgatom, ha akarom.
Két lábamra felállok, jó kedvemben ugrálok.
Jancsi bohóc a nevem, cintányér a tenyere.(taps)

Számolás-mérés:
-         - 2 elemű sor kirakása. pl pohár, tányér, pohár, tányér/ szalvéta,kanál, szalvéta, kanál/ kanál ,villa, kanál, villa
-        - építés minta alapján

-        -  papírzsepiből apró golyók készítése tépkedéssel. Ezeket egyik műanyag edényből egy másik műanyag edénybe egyesével, csipesszel átpakolgatni.

HOL VAN TÖBB?


- MELYIK NEM ILLIK A SORBA?

-          a korábban küldött online feladatok gyakorlása


Testnevelés: