2020. március 23., hétfő

2020.03.24. Kedd - Informatika

Sziasztok!

A mai informatika órára egy memória játékot hoztam nektek. A játék itt érhető el: https://learningapps.org/display?v=ptsq4yfs219

Kedves szülők!

Az a legideálisabb, ha asztali gépen vagy laptopon tudják megoldani a gyerekek, így gyakorolva az egér mozgatását és a célzott kattintást.

Jó munkát kívánok!

2020.03.24. KEDD, 6. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

Matematika:
narancssárga matek: 80,81,82,83,84

Magyar:
Meseolvasó olvasókönyv: 26. oldal
Miért hívják szamárnak a szamarat?
Munkafüzet: 22. oldal

Kedves Szülő!
Kérlek, olvasd fel a gyermeknek a mesét!
Beszéljétek meg, miről szól a mese!
-          Milyen állat volt kezdetben a szamár? (csinos, nem volt nagy a füle sem)
-          Miért nőtt meg a füle? (a többiek meghúzták)
-          Miért húzták meg? (elfelejtette a nevét)
A gyermek is olvassa el hangosan a mesét.
Nézzétek meg, hogy a mese alatti képen milyen állatokat láttok! Melyik állat milyen hangot ad ki?
Oldjátok meg a munkafüzeti feladatokat!
Olvassa el még kétszer hangosan a mai napon ezt a mesét!

írás:
Írja le a füzetbe a mese alatti kép alapján, hogy melyik állat milyen hangot ad ki!

Mielőtt leírná a füzetbe. Számoljátok meg az ujjaitokon, hogy hány szóból áll a mondat? Hány szót kell leírnia? A szavakon belül közel kerüljenek egymáshoz a betűk, ha leírta a szót, egy ujjnyi távolságra kezdheti írni a következő szót. A mondat végére mindig mondatvégi írásjel kerül, ebben az esetben pont.
A vastag vonalra írjon és két emelet magasak legyenek a betűk. Nézzétek meg együtt, hogy melyik két emeletbe írhat!
-          A madár csipog.
-          Az elefánt trombitál.
-          A ló nyerít.
-          A medve brummog.
-          A kecske mekeg.
-          A tyúk kotkodál.
-          A cica nyávog.
-          A szamár ordít.
-          A farkas üvölt.
-          A malac röfög.
-          A kacsa hápog.
-          A kutya ugat.

Környezet:
Testrészek megnevezése saját teste:
            Mutasd meg a fejed!
            Mutasd meg a nyakad!
            Mutasd meg a vállad!
            Mutasd meg a könyököd!
            Mutasd meg a hasad!
            Mutasd meg a bordád!
            Mutasd meg a csípőd!
            Mutasd meg a combod!
            Mutasd meg a térded!
            Mutasd meg a lábfejed!
            Mutasd meg a lábujjad!

Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
Tedd az asztal mögé!


Kedves Szülő! Arra kérlek, hogy kösd be a gyermek szemét egy sállal/kendővel és így vezesd körbe a szobájában/folyosón/konyhában/nappaliban! Csak érintéssel, tapintással informálódhat. Kérdezd meg, hogy hol vagytok, adj a kezébe egy-egy tárgyat (plüss, könyv, autó, pohár, tányér,liszt, kristálycukor, csoki, szappan, törölköző….)
Beszéljétek meg a séta végén, hogy mi segített abban, hogy megismerje a kezébe adott tárgyakat!
-          A tárgy hőmérséklete: hideg/meleg
-          A tárgy felszíne: sima/ puha/ kemény/ érdes
-          Az illata
-          Az íze
-          A hangja: csörög/ hangot ad ki…..
Beszéljétek meg, hogy melyik tulajdonságot mivel érezte?
-          A hőmérsékletet a kezével/bőrével
-          A tárgy felszínének puhaságát, érdességét, keménységét…is a bőrével/kezével
-          A tárgy illatát az orrával.
-          A tárgy ízét a nyelvével.
-          A tárgy hangját a fülével.

Mondd el neki, hogy ezeket érzékszerveknek nevezzük. Ezekkel érzékeljük a külvilágot, ezek segítségével ismerkedünk meg a környezetünkkel.
Melyik érzékszervet nem használta a séta során?
A szemet.
A szemünkkel milyen információt tudunk gyűjteni a világról?
A tárgyak formájáról, színéről, helyéről kapunk pontos információt.

Játszátok a következő játékot:
Én látom, amit te nem
Ez a játék kiváló unaloműző. A gyermekeddel felváltva válasszatok ki egy bizonyos színű tárgyat a környezetből. Ekkor egyikőtök azt mondja: Látok valamit, látok valamit, amit te nem. Annyit mondok, hogy (sárga, piros, kék, stb). a másiknak ki kell találni, mi az, amit kinéztél. Eközben pontosan meg kell figyelni a környezetet és a benneteket körülvevő dolgok színét.

Nézzétek meg ezt a mesét a látásról!

Testnevelés:

2020.03.24. KEDD, 5. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

Matematika:
narancssárga matek: 80,81,82,83,84

Magyar:
Meseolvasó olvasókönyv: 26. oldal
Miért hívják szamárnak a szamarat?
Munkafüzet: 22. oldal

Kedves Szülő!
Kérlek, olvasd fel a gyermeknek a mesét!
Beszéljétek meg, miről szól a mese!
-          Milyen állat volt kezdetben a szamár? (csinos, nem volt nagy a füle sem)
-          Miért nőtt meg a füle? (a többiek meghúzták)
-          Miért húzták meg? (elfelejtette a nevét)
A gyermek is olvassa el hangosan a mesét.
Nézzétek meg, hogy a mese alatti képen milyen állatokat láttok! Melyik állat milyen hangot ad ki?
Oldjátok meg a munkafüzeti feladatokat!
Olvassa el még kétszer hangosan a mai napon ezt a mesét!

írás:
Írja le a füzetbe a mese alatti kép alapján, hogy melyik állat milyen hangot ad ki!

Mielőtt leírná a füzetbe. Számoljátok meg az ujjaitokon, hogy hány szóból áll a mondat? Hány szót kell leírnia? A szavakon belül közel kerüljenek egymáshoz a betűk, ha leírta a szót, egy ujjnyi távolságra kezdheti írni a következő szót. A mondat végére mindig mondatvégi írásjel kerül, ebben az esetben pont.
A vastag vonalra írjon és két emelet magasak legyenek a betűk. Nézzétek meg együtt, hogy melyik két emeletbe írhat!
-          A madár csipog.
-          Az elefánt trombitál.
-          A ló nyerít.
-          A medve brummog.
-          A kecske mekeg.
-          A tyúk kotkodál.
-          A cica nyávog.
-          A szamár ordít.
-          A farkas üvölt.
-          A malac röfög.
-          A kacsa hápog.
-          A kutya ugat.

Környezet:
Testrészek megnevezése saját teste:
            Mutasd meg a fejed!
            Mutasd meg a nyakad!
            Mutasd meg a vállad!
            Mutasd meg a könyököd!
            Mutasd meg a hasad!
            Mutasd meg a bordád!
            Mutasd meg a csípőd!
            Mutasd meg a combod!
            Mutasd meg a térded!
            Mutasd meg a lábfejed!
            Mutasd meg a lábujjad!

Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
Tedd az asztal mögé!


Kedves Szülő! Arra kérlek, hogy kösd be a gyermek szemét egy sállal/kendővel és így vezesd körbe a szobájában/folyosón/konyhában/nappaliban! Csak érintéssel, tapintással informálódhat. Kérdezd meg, hogy hol vagytok, adj a kezébe egy-egy tárgyat (plüss, könyv, autó, pohár, tányér,liszt, kristálycukor, csoki, szappan, törölköző….)
Beszéljétek meg a séta végén, hogy mi segített abban, hogy megismerje a kezébe adott tárgyakat!
-          A tárgy hőmérséklete: hideg/meleg
-          A tárgy felszíne: sima/ puha/ kemény/ érdes
-          Az illata
-          Az íze
-          A hangja: csörög/ hangot ad ki…..
Beszéljétek meg, hogy melyik tulajdonságot mivel érezte?
-          A hőmérsékletet a kezével/bőrével
-          A tárgy felszínének puhaságát, érdességét, keménységét…is a bőrével/kezével
-          A tárgy illatát az orrával.
-          A tárgy ízét a nyelvével.
-          A tárgy hangját a fülével.

Mondd el neki, hogy ezeket érzékszerveknek nevezzük. Ezekkel érzékeljük a külvilágot, ezek segítségével ismerkedünk meg a környezetünkkel.
Melyik érzékszervet nem használta a séta során?
A szemet.
A szemünkkel milyen információt tudunk gyűjteni a világról?
A tárgyak formájáról, színéről, helyéről kapunk pontos információt.

Játszátok a következő játékot:
Én látom, amit te nem
Ez a játék kiváló unaloműző. A gyermekeddel felváltva válasszatok ki egy bizonyos színű tárgyat a környezetből. Ekkor egyikőtök azt mondja: Látok valamit, látok valamit, amit te nem. Annyit mondok, hogy (sárga, piros, kék, stb). a másiknak ki kell találni, mi az, amit kinéztél. Eközben pontosan meg kell figyelni a környezetet és a benneteket körülvevő dolgok színét.

Nézzétek meg ezt a mesét a látásról!

Testnevelés:

2020.03.24. KEDD, 4. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

Matematika:
Matematika tankönyv II.: 20-21.oldal
Itt találtok hozzá segítő videót: https://www.youtube.com/watch?v=n7fDoo-5lKI
Munkafüzet II. 13. oldal

Magyar:
Olvasókönyv: F betű olvasása és a hozzá tartozó feladatok olvégzése
Olvasás mf. II. 4.,5. oldal

írás:
-          Az olvasás mf. II. 4. oldal/ 4. feladat összetartozó szótagjait írja le a füzetbe!
-          Az 5. oldal képeihez tartozó szavak írja le a füzetbe!
-          Az 5. oldal 7. feladatának igaz mondatait írja le a füzetbe!

Mielőtt leírná a füzetbe. Számoljátok meg az ujjaitokon, hogy hány szóból áll a mondat? Hány szót kell leírnia? A szavakon belül közel kerüljenek egymáshoz a betűk, ha leírta a szót, egy ujjnyi távolságra kezdheti írni a következő szót. A mondat végére mindig mondatvégi írásjel kerül, ebben az esetben pont.
A vastag vonalra írjon és két emelet magasak legyenek a betűk. Nézzétek meg együtt, hogy melyik két emeletbe írhat!

Környezet:
Testrészek megnevezése saját teste:
            Mutasd meg a fejed!
            Mutasd meg a nyakad!
            Mutasd meg a vállad!
            Mutasd meg a könyököd!
            Mutasd meg a hasad!
            Mutasd meg a bordád!
            Mutasd meg a csípőd!
            Mutasd meg a combod!
            Mutasd meg a térded!
            Mutasd meg a lábfejed!
            Mutasd meg a lábujjad!

Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!


Kedves Szülő! Arra kérlek, hogy kösd be a gyermek szemét egy sállal/kendővel és így vezesd körbe a szobájában/folyosón/konyhában/nappaliban! Csak érintéssel, tapintással informálódhat. Kérdezd meg, hogy hol vagytok, adj a kezébe egy-egy tárgyat (plüss, könyv, autó, pohár, tányér,liszt, kristálycukor, csoki, szappan, törölköző….)
Beszéljétek meg a séta végén, hogy mi segített abban, hogy megismerje a kezébe adott tárgyakat!
-          A tárgy hőmérséklete: hideg/meleg
-          A tárgy felszíne: sima/ puha/ kemény/ érdes
-          Az illata
-          Az íze
-          A hangja: csörög/ hangot ad ki…..
Beszéljétek meg, hogy melyik tulajdonságot mivel érezte?
-          A hőmérsékletet a kezével/bőrével
-          A tárgy felszínének puhaságát, érdességét, keménységét…is a bőrével/kezével
-          A tárgy illatát az orrával.
-          A tárgy ízét a nyelvével.
-          A tárgy hangját a fülével.

Mondd el neki, hogy ezeket érzékszerveknek nevezzük. Ezekkel érzékeljük a külvilágot, ezek segítségével ismerkedünk meg a környezetünkkel.
Melyik érzékszervet nem használta a séta során?
A szemet.
A szemünkkel milyen információt tudunk gyűjteni a világról?
A tárgyak formájáról, színéről, helyéről kapunk pontos információt.

Játszátok a következő játékot:
Én látom, amit te nem
Ez a játék kiváló unaloműző. A gyermekeddel felváltva válasszatok ki egy bizonyos színű tárgyat a környezetből. Ekkor egyikőtök azt mondja: Látok valamit, látok valamit, amit te nem. Annyit mondok, hogy (sárga, piros, kék, stb). a másiknak ki kell találni, mi az, amit kinéztél. Eközben pontosan meg kell figyelni a környezetet és a benneteket körülvevő dolgok színét.

Nézzétek meg ezt a mesét a látásról!

Testnevelés: