2020. március 26., csütörtök

2020.03.27. péntek (kézműves foglalkozás - rajzóra)

Sziasztok!


A víz témájánál maradva a mai napon szeretném, ha egy tengeri élőlényt készítenénetek el. Ez pedig nem más, mint a medúza. Az elkészült alkotásaitok hasonlóan fognak kinézni:

Medúza


Eszközök

Valószínűleg mindenkinek más-más eszközök állnak a rendelkezésére, de nagyon sokféleképpen el lehet készíteni. Alapvetően a következőkre lehet szükségetek:
  • papírtányér / rajzlap
  • olló
  • vízfesték/tempera, ecset/színesceruza
  • kreppapír/ fonal/ szalag/ spárga
  • ragasztó (nem feltétlenül)

Lépések

1. lépés: Vágj ketté egy papírtányért / rajzolj egy félkör alakú formát egy (ha van) vastagabb papírra. Vágd ki ezt a félkört. Ez lesz a medúza teste. Ehhez a lépéshez mindenképpen kérd felnőtt vagy nagyobb testvér segítségét! Vigyázz az ollóval!


2. lépés: Színesítsd a medúza testét kedved és eszközeid szerint. Festheted temperával, vízfestékkel, színezheted ceruzával vagy zsírkrétával. Ha van otthon festéked, nem csak ecsettel festhetsz, hanem az ujjaiddal is nyomdázhatsz vagy akár szivaccsal.

3. lépés: Ha festékkel dolgoztál, várd meg amíg megszárad. Ezután kérd egy felnőtt vagy nagyobb testvér segítségét abban, hogy a medúzád aljára kisebb lyukakat készítsen. Készítsd el a medúzád arcát: legyen szeme és szája.

4. lépés: A lyukakba fűzz hosszú szalagot/ spárgát/ fonalat és kösd meg a medúza testéhez közel. Annyiszor ismételd meg ezt a lépést, amíg a medúzádnak elég sok nyúlványa nem lesz.

Megjegyzés: Ha nincs otthon olyan anyagod, amit fel tudnál használni a medúza nyúlványaihoz, akkor hosszú, vékonyabb csíkokra darabolhatsz reklámújságot. Ezeket a vékonyabb csíkokat pedig felragaszthatod a medúza hátoldalára.

Végezetül pedig hoztam nektek egy videót a medúzákról. Itt láthatjátok hogyan mozognak és hogyan néznek ki valójában:


Jó munkát kívánok!


2020.03.27. PÉNTEK, 5.,6. TANULÓ

matematika:
narancssárga matek: 86., 87., 88.

magyar:
Meseolvasó 27. o. A szamár és a jégeső
Munkafüzet 23. ol


testnevelés:
https://www.youtube.com/watch?v=oBc5tT8Sox8

2020.03.27. PÉNTEK, 4. TANULÓ


matematika:
Matematika II. tk.: 24.,25., 26.,
Matematika II. mf.: 16./1.
( Fontos, hogy az összeadásoknál először mindig 10-re pótoljatok!)


magyar:
olvasás mf.: 6., 7.,8., 9.


testnevelés:

2020.03.27. PÉNTEK, 3. TANULÓ


matematika:
sárga matek: 55., 58. oldal fele

magyar:
(rózsaszín Anna, Peti, Gergő 17. oldal)
Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a füzetbe!

Milyen évszak van a képen? ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_____________________________________________

Honnan jön ki Anya? ______________________________________________

Ki van Anya kezében? _________________________________________________
(Az első mondatban megtalálod a választ!)

Mit gondolt Anya, mikor kilépett a kórház ajtaján?
(A gondolt szót keresd a szövegben! Előtte vagy utána megtalálod a mondatban a választ.)
____________________________________________________________

Milyen színűek a fák lombja? __________________________________________

Hány levél hullott le a fákról? Számold meg őket! ______________________________________

Hány levél van a kék autó előtt? ________________________________________________  

testnevelés:

2020.03.27. PÉNTEK, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

-           Játékos arctorna:
-TESTRÉSZEK (pörgetés után mutasd meg magadon az adott testrészt!)

- HOL VAN TÖBB?

-  HOL VAN A LEGTÖBB 

- MELYIK NEM ILLIK A SORBA?

matek:
sárga matek: 26,27,28,29,30,31
zöld matek:24,25

testnevelés:

2020.03.27. PÉNTEK, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

-           Játékos arctorna:

-TESTRÉSZEK (pörgetés után mutasd meg magadon az adott testrészt!)

- HOL VAN TÖBB?

-  HOL VAN A LEGTÖBB?

- MELYIK NEM ILLIK A SORBA?

-   a korábban küldött online feladatok gyakorlása

testnevelés: