2020. április 2., csütörtök

2020.04.03. (kézműves foglalkozás - rajzóra)

Sziasztok!

A mai kézműves foglalkozásunkon a közeledő ünnepre fogunk készülni. Ez az ünnep nem más, mint a húsvét. Mit tudsz a húsvétról? Beszélgessetek róla!

I. Mutatok nektek néhány képet a húsvéttal kapcsolatban. Először nézzük meg milyen húsvéthoz kapcsolódó állatokkal találkozhatunk. Nevezd meg őket!

bárány

csibe

kacsa

nyuszi
Most pedig olyan ételeket mutatok nektek, amiket sokszor eszünk húsvétkor:

kalács
főtt sonka, főtt tojás
tavaszi zöldségek
Milyen húsvéti szokásokat ismertek? Mutatok nektek néhány képet, beszéljétek meg mit láttok rajtuk:

locsolkodás régen
locsolkodás most
tojásfestés
tojáskeresés

II. Mielőtt belekezdünk az alkotásba tornáztassuk meg az ujjainkat:

Ujjaimat tornáztatom,
közben vígan mondogatom: 
(kezeink ökölbe szorítása, ujjaink nyitása)
kifordítom, 
(kezeinket élére fordítjuk az asztalon, tenyereink kifelé néznek)
befordítom, 
(kezeinket élére fordítjuk az asztalon, tenyereink befelé néznek)
felfordítom, 
(tenyereink felfelé néznek)
lefordítom, 
(tenyereink az asztal felé néznek)
zongorázom, 
(zongorázás az ujjainkkal)
furulyázom, 
(furulyázás utánzása)
közben vígan mondogatom:
erősebb lett a kezem, a tornát befejezem. 
(kezeink ökölbe szorítása, nyitása)

III. Kezdhetjük az alkotást! Tojást fogunk mintázni papíron. Ha van festéked örülnék, ha azzal dolgoznál, de ha nincs, akkor megfelelő a zsírkréta/ színesceruza is. 

1. lépés: rajzolunk egy tojásalakot (Kedves szülők, kérem ebben segítsetek a gyerekeknek.)

2. lépés: ollóval kivágjuk a tojásformát. Igyekezz a vonal mentén haladni!

3. lépés: díszítsük ki a tojást. Nyomdázhatunk az ujjunkkal, parafadugóval, szivaccsal, festhetünk különböző mintákat, hullámokat a tojásra. Ha nincs festékünk, ugyanezt megtehetjük színesceruzával is. Másik lehetséges technika, hogy papírtépéssel és sodrással töltjük ti a tojást. 

Kedves szülők! A tojás mintájának előrajzolásában segíthettek, amit aztán a gyerekek akár általatok meghatározott színekkel ki is tölthetnek. 

Ötletek a mintához (természetesen ennél egyszerűbb, kevesebb elemszámú is tökéletes)

Az elkészült alkotásaink hasonlóan néznek ki:




Szükséges eszközök:
  • papír (a festéshez érdemes vastagabb papírt, rajzlapot használni)
  • olló
  • festék, szivacs, ecset / színesceruza / színespapír, ragasztó
Az alkotásaitokat üzenetben várom.
Jó munkát kívánok!



2020.04.03. PÉNTEK, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

magyar:
Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

rózsaszín Anna, Peti, Gergő 51. oldal
Olvasd el a képhez tartozó mondatokat!

Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a gyermek füzetébe!

Milyen napszak van? _____________________________________________________
Hová tette Apa Annát? ___________________________________________________
Mit csinál a nyuszi a párnán? ______________________________________________
Milyen színű Anya hálóinge? ________________________________________________
Hol áll Anya? ____________________________________________________________

Matematika:
sárga matek: 62. oldal fele
zöld matek: 30., 31. oldalak


Testnevelés:







2020.04.03. PÉNTEK, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

arc-játék



testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)

mozgásos memória

MI HOVÁ VALÓ – NAPPALI, GYEREKSZOBA


LOGIKAI KÉSZLET – TULAJDONSÁGOK PÁROSÍTÓ

IRÁNYOK

FOGLALKOZÁSOK- MELYIKET HASZNÁLJA

TÖBB-KEVESEBB

TESTRÉSZEK

A mellékelt feladatlapok megoldása. ( Amennyiben lehetséges, nyomtassátok ki a feladatlapokat, ha ez nem megoldható, akkor próbáljatok valami hasonlót rajzolni a füzetbe. )  





testnevelés:



2020.04.03. PÉNTEK, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

arc-játék



testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)

mozgásos memória

MI HOVÁ VALÓ – NAPPALI, GYEREKSZOBA

LOGIKAI KÉSZLET – TULAJDONSÁGOK PÁROSÍTÓ

IRÁNYOK

FOGLALKOZÁSOK- MELYIKET HASZNÁLJA

TÖBB-KEVESEBB

TESTRÉSZEK

színek betűző

színek olvasás
ZÖLDSÉGEK SZÓKÉP

ZÖLDSÉGEK BETŰKIRAKÓ

KONYHAI ESZKÖZÖK-SZÓKÉP PÁROSÍTÓ

KONYHAI ESZKÖZÖK BETŰKIRAKÓ

A mellékelt feladatlapok megoldása. ( Amennyiben lehetséges, nyomtassátok ki a feladatlapokat, ha ez nem megoldható, akkor próbáljatok valami hasonlót rajzolni a füzetbe. ) 




matematika:
zöld matek: 32.,33.,34.,35.,

testnevelés:
















2020.04.03. PÉNTEK, 4. TANULÓ


matematika:
Matematika II.: 21./1., 24./1.,2.,, 25./1.,2.3.
Munkfüzet II.: 32./2.,33./3.,4., 35./3.

magyar:
Olvasókönyv 132. o.
Munkafüzet 15.o.

Kedves Szülő!
Amennyiben lehetőségetek van rá, nyomtassátok ki a következő feladatot!
Ha ez nem lehetséges, akkor írjátok elő a hiányos szavakat a gyermek füzetébe, és mutassátok neki a hozzá tartozó képeket!  
testnevelés:



2020.04.03. PÉNTEK, 6. TANULÓ


matematika:
lila matek: 90.,91.,
narancssárga matek:92.,

magyar:
Meseolvasó 45. oldal: A haragos buldog
mf. 30. oldal

Kedves Szülő!
Amennyiben lehetőségetek van rá, nyomtassátok ki a következő feladatot!
Ha ez nem lehetséges, akkor írjátok elő a hiányos szavakat a gyermek füzetébe, és mutassátok neki a hozzá tartozó képeket!  



szó-kép egyeztetés (gyer-)

szó-kép egyeztetés (bo-)



testnevelés:


2020.04.03. PÉNTEK, 5. TANULÓ


matematika:
lila matek: 90.,91.,
narancssárga matek:92.,

magyar:
Meseolvasó 45. oldal: A haragos buldog
mf. 30. oldal

Kedves Szülő!
Amennyiben lehetőségetek van rá, nyomtassátok ki a következő feladatot!
Ha ez nem lehetséges, akkor írjátok elő a hiányos szavakat a gyermek füzetébe, és mutassátok neki a hozzá tartozó képeket!  




testnevelés:


2020.04.02. csütörtök (énekóra)

Sziasztok!

I. A mai énekórát egy kis bemelegítéssel kezdjük. Nézd meg milyen az idő odakint. Azt a dalt énekeld el, amilyen idő van odakint. Először hallgasd meg a dalokat, utána énekelj:


  • ha süt a nap: 🌞 

Süss fel nap, fényes nap, (a nap sugarainak imitálása: vállkörzés, közben ujjaink mozgatása)
kertek alatt a ludaink megfagynak. (didergés utánzása, közben karok simogatása)

  • ha esik az eső: ⛆☔🌂
Esik az eső, (ujjak mozgatása magunk előtt fentről lefelé)
hajlik a vessző, (magastartás, törzsdöntés oldalra)
haragszik a katona,
mert megázik a lova. (csípőre tett kéz, mérges arckifejezés)
Ne haragudj katona,
majd kisüt a napocska, (a nap sugarainak imitálása: vállkörzés, közben ujjaink mozgatása)
megszárad a lovacska. (tapsolás)

  • ha fúj a szél: 🌬🍃
Fújja a szél a fákat, (törzshajlítás oldalra, felnyújtott karokkal)
           letöri az ágat, reccs. (guggolás / finoman asztalra vagy combra csapás)


II.
Hoztam nektek egy játékot

  1. Hallgasd meg a hangokat 🔊
  2. Mondd el mit hallottál 🗣
  3. Keresd meg a képet 🔎
III. Végül egy kis relaxációval készültem nektek. Ha tudtok sötétítsetek be, legyen csend a szobában és feküdjetek le kényelmesen. Azért ezt a videót választottam, mert az iskolánkban megrendezésre került volna egy ilyen hangfürdő, ami a jelenlegi helyzetre való tekintettel szintén elmarad. Ennek ellenére otthon mindenki átélheti. 


Jó pihenést és jó munkát kívánok!