2020. április 6., hétfő

2020.04.07. kedd - informatika

Sziasztok!

A mai informatika órán többféle feladatotok is lesz. Most is a számítógépen fogtok dolgozni. Ma szavakat írtok, rajzoltok, valamint lehet egy kicsit játszani is.

I. Gépelés

Kedves szülők!

A gépelés a 2, 3, 4, 5, 6-os tanuló feladata. A 3, 4, 5, 6-os tanuló írhtaja tollbamondás jelleggel, hallás után a szavakat. Ha nem megy, akkor pedig írjuk fel nekik egy lapra nagy nyomtatott betűkkel a szavakat és azokat gépeljék be, akárcsak a 2. számú tanuló.


  • AUTÓ
  • VIRÁG
  • MADÁR
  • TAVASZ
  • KEDD
  • LÁBAS
  • FÜZET
  • LÁNY
  • APA

Megjegyzés 1.:  A feladatot kérem asztali gépen vagy laptopon megoldani, amennyiben ezek valamelyike rendelkezésre áll. Ha más eszközzel (telefon, tablet) rendelkeztek, azzal is megoldható, de az elsődlegesek a fentebb említettek legyenek. 

Megjegyzés 2.: A gépelést wordben gyakoroltuk, de ha otthon nincs az eszközötökön, akkor bármilyen jegyzettömbhöz hasonló alkalmazás megfelelő vagy akár közvetlenül nekem messengeren elküldve is tökéletes.

Megjegyzés 3.: Az írásjelekkel még nem ismerkedtünk meg az órákon, így a szavak után entert ütnek a gyerekek, de megtanulhatjátok a vessző helyét a billentyűzeten.

II. Rajzolás

Kedves szülők!

Kérlek nyissátok meg a gyerekeknek a PAINT nevű alkalmazást. Mutassátok meg a gyerekeknek hogyan tudnak színt váltani, szükség esetén radírozni.

Minden gyermek feladata ismerkedni a felülettel elsőként:
  • firkálj kedvedre
  • húzz négy álló vonalat
  • húzz négy fekvő vonalat
  • rajzolj csigavonalat

III. Játék

Minden gyermek játszhat az alábbi kirakók egyikével:

2020.04.07. KEDD, 6. TANULÓ


Magyar:
Meseolvasó munkafüzet 32. oldal

Vedd elő a 4. mellékletet! Vágd ki a képeket és ragaszd megfelelő sorrendbe a munkafüzet első feladatába!

Beszélj a képekről!
-          Milyen évszak lehet a képeket?
-          Miből gondolod?
-          Kik sétálnak? Adj nevet a gyerekeknek!
-          Hol sétálnak?
-          Milyen állatot látsz a képeken?
-          Hol van a mókus?
-          Mit ejtett el a mókus?
-          Miért gyűjti a makkot a mókus?
-          Mit csinál a két fiú a harmadik képen?
-          Mit gondolsz, ez helyes viselkedés?

Válaszolj a kérdésekre írásban is a füzetedben!

Olvasd el a rövid tájékoztatót a mókusról, majd fejtsd meg a keresztrejtvényt!

SZÓ-KÉP EGYEZTETÉS (MO-)



SZÓ –KÉP EGYEZTETÉS ( BÉ-)




Matematika:
narancssárga matek: 96. o.
lila matek: 92.o.


Környezetismeret:

ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK




ÉRZÉKSZERVEK




Testnevelés:











2020.04.07. KEDD, 5. TANULÓ


Magyar:
Meseolvasó munkafüzet 32. oldal

Vedd elő a 4. mellékletet! Vágd ki a képeket és ragaszd megfelelő sorrendbe a munkafüzet első feladatába!

Beszélj a képekről!
-          Milyen évszak lehet a képeket?
-          Miből gondolod?
-          Kik sétálnak? Adj nevet a gyerekeknek!
-          Hol sétálnak?
-          Milyen állatot látsz a képeken?
-          Hol van a mókus?
-          Mit ejtett el a mókus?
-          Miért gyűjti a makkot a mókus?
-          Mit csinál a két fiú a harmadik képen?
-          Mit gondolsz, ez helyes viselkedés?

Válaszolj a kérdésekre írásban is a füzetedben!

Olvasd el a rövid tájékoztatót a mókusról, majd fejtsd meg a keresztrejtvényt!

SZÓ-KÉP EGYEZTETÉS (MO-)



SZÓ –KÉP EGYEZTETÉS ( BÉ-)




Matematika:
narancssárga matek: 96. o.
lila matek: 92.o.


Környezetismeret:

ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK




ÉRZÉKSZERVEK




Testnevelés:











220.04.07. KEDD, 4. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Kéz játék:

Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

Magyar:
olvasókönyv: 133. o
munkafüzet: 17. o

Válaszolj a füzetedbe a következő kérdésekre!
-          Ki süti a kenyeret?
-          Mi az, amiből az autónak négy van, a biciklinek kettő?
-          Mi az, amivel az ételt rágjuk meg?
-          Mi az, ami a falon lóg és díszíti otthonunkat?
-          Mi az, ami egy őszi termés, szúrós, tüskés héja van? A gyerekek nagyon szeretik gyűjteni.
-          Mi az, amit a konyhában szoktunk használni, hogy pontosan annyi hozzávaló kerüljön az ételbe, amennyit a recept mond?

Matematika:
Tk. 38. ,39.
mf. 26.

Környezetismeret:

ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK






ÉRZÉKSZERVEK




Testnevelés:
















2020.04.07. KEDD, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

magyar:
Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

Bogyó és Babóca segít 2. oldal
Olvasd el a képhez tartozó mondatokat!

Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a gyermek füzetébe!

Bogyó és Babóca honnan figyelte a madarak épülő fészkét? ________________________________

Ki aggódott? _______________________________________________________

Miért  aggódott Bogyó? ______________________________________________

Ki lelkendezett?______________________________________________________

Babóca szerint mit fog rakni Lenke?______________________________________

Mik lesznek a tojásokból? ______________________________________________



Matematika:  




Testnevelés:












2020.04.07. KEDD, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Kéz játék:



testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)






TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI



TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI





LOGIKAI KÉSZLET – MEMÓRIA





LOGIKAI KÉSZLET (első a logikai lap, utána a tulajdonságok)




LOGIKAI KÉSZLET- LYUKAS/ NEM LYUKAS



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?




ÉRZELMEK CSOPORTOSÍTÁS ÖRÖM/BÁNAT






ÉRZÉKSZERVEK



ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK






SZÍNEK BETŰZŐ





ZÖLDSÉGEK SZÓKÉP EGYEZTETŐ



ZÖLDSÉGEK BETŰZŐ



TANSZEREK SZÓKÉP EGYEZTETŐ



Matematika:
sárga matek: 44.,45.
zöld matek: 38.,39.

Testnevelés:












2020.04.07. KEDD, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Kéz játék:



testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)






TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI



TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI





LOGIKAI KÉSZLET – MEMÓRIA





LOGIKAI KÉSZLET (első a logikai lap, utána a tulajdonságok)




LOGIKAI KÉSZLET- LYUKAS/ NEM LYUKAS



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?




ÉRZELMEK CSOPORTOSÍTÁS ÖRÖM/BÁNAT



ÜSD A VAKONDOT! ÖRÖM/BÁNAT




ÉRZÉKSZERVEK



ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK




 ÉRZÉKSZERVEK




Testnevelés:




Kedves Szülő!
Amennyiben van rá lehetőségetek, nyomtássátok ki a feladatlapokat! Ha ez nem megoldható, kérlek rajzolj a gyeremek füzetébe valami hasonlót!

( Figyelj arra, hogy a gyermek könyöke és a csuklója az asztalon legyen! Ha szükséges fogd meg a kezét és csak csuklóból mozgasd!)

Ha a feladatok elkészültek, tegye ki a Kész vagyok! kártyát, majd kérheti a jutalmát!
















2020.04.06. (kézműves foglalkozás - rajzóra)

Sziasztok!

A mai kézműves foglalkozásunkon továbbra is a közelgő ünnepre készününk, ami a húsvét. Múlthéten beszélgettetek arról, hogy a húsvéthoz milyen állatokat társíthatunk, így az egyiküket fogjátok megalkotni. Hogy kitalálhassátok melyikről van szó, hoztam nektek egy találós kérdést:

A tojásból kikelek,
mire itt a kikelet.
Testem puha, rajta sok apró pihe,
én vagyok a sárga kis .......... 
(csibe)

Mutasd meg melyik állatról van szó:



Többféle tevékenység közül lehet választani, attól függően, hogy mi tetszik/ milyen eszközök vannak otthon.

I. Csibe mintázása villával

Szükséges eszközök:

  • papír
  • villa
  • tempera
  • ecset
1. lépés: A villát belemártjuk a festékbe és körszerű alakzatban nyomdázunk.
2. lépés: Miután száradt a festék felfestjük a csibe lábát, szemeit és csőrét. Tetszőlegesen ragaszthatjuk is ezeket papírból.

II. Fonalcsibe

Szükséges eszközök:

  • kartondobozból kivágott tojásforma
  • olló
  • sárga fonal
  • papír (a lábakhoz, a csőrhöz és a szemekhez)
  • ragasztó


1. lépés: Rajzoljunk körbe egy tojásformát a kartonra (szülői segítség!), majd vágjuk ki a formát.
2. lépés: Tekerjük körbe a kartont a fonallal.
3. lépés: Vágjuk ki a csibe lábát, csőrét és szemeit.
4. lépés: Ragasszuk fel a csibe lábát, csőrét és szemeit.

III. Csibe rajzolása

Kérem ezt a lehetőséget akkor válasszátok, ha a fentiekhez egyáltalán nincs otthon eszközötök és nem is tudjátok mivel helyettesíteni.

Szükséges eszközök:

  • papír
  • ceruza, színesceruza



1. lépés: A folyamatábra alapján rajzoljatok 4 csibét.
2. lépés: Színezzétek ki a csibéket.
3. lépés: A csibék köré rajzold meg a környezetet is:

  • rajzolj egy házat
  • rajzolj egy fát
  • rajzolj négy virágot: egy pirosat, egy kéket, egy narancssárgát, egy lilát
  • rajzolj egy napot
Igyekezz szép színes rajzot alkotni!

Segítségképp néhány folyamatábra a rajzokhoz:




Végül pedig egy húsvéti mondókát hoztam nektek, amit lehet ismertek már. Ha még nem, akkor tanuljátok meg az alábbi mozgással kísérve:

Nyuszi fülét hegyezi,
(nyuszifülek mutatása)
nagy bajuszát megpödri.
(nyuszi bajuszának mutatása)
Répát eszik rop-rop-rop,
(evés utánzása)
nagyot ugrik hop-hop-hop.
(ugrálás/ kézzel a nyuszi ugrásának mutatása)

Jó munkát kívánok!