2020. április 7., kedd

2020.04.08. SZERDA, 6. TANULÓ


Magyar:
· Meseolvasó: 72. oldal: Az asztal alatt
Kedves Szülő!
Kérlek, olvasd fel a mesét a gyermeknek!
Beszéljétek meg a következő kérdéseket:
-          Hol könyökölnek a felnőttek?
-          Hol szeretnek játszani a gyerekek?
-          Mit szeretnek csinálni az asztal alatt? Keressétek ki a meséből!
       ·Olvassa el a gyermek is kétszer a mesét!
· Oldjátok meg a Munkafüzet 39. oldalán lévő feladatokat!
· Írj a füzetedbe 3 mondatot azzal kapcsolatban, hogy mit szeretsz a lakásban játszani és 3 mondatot, hogy mit szeretsz az udvaron játszani!

SZÓ-KÉP EGYEZTETÉS (NÉ-)




SZÓ-KÉP EGYEZTETÉS (SZÁ-)





Matematika:
Narancssárga matek: 97. oldal

környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon, ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
-  Rajzoljatok egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok ki, mi lehet az!

-  Tegyetek egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget, plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.

Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról (látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan használjátok.


ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK




testnevelés:


2020.04.08. SZERDA, 5. TANULÓ


Magyar:
· Meseolvasó: 72. oldal: Az asztal alatt
Kedves Szülő!
Kérlek, olvasd fel a mesét a gyermeknek!
Beszéljétek meg a következő kérdéseket:
-          Hol könyökölnek a felnőttek?
-          Hol szeretnek játszani a gyerekek?
-          Mit szeretnek csinálni az asztal alatt? Keressétek ki a meséből!
       ·Olvassa el a gyermek is kétszer a mesét!
· Oldjátok meg a Munkafüzet 39. oldalán lévő feladatokat!
· Írj a füzetedbe 3 mondatot azzal kapcsolatban, hogy mit szeretsz a lakásban játszani és 3 mondatot, hogy mit szeretsz az udvaron játszani!

SZÓ-KÉP EGYEZTETÉS (NÉ-)




SZÓ-KÉP EGYEZTETÉS (SZÁ-)





Matematika:
Narancssárga matek: 97. oldal

környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon, ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
-  Rajzoljatok egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok ki, mi lehet az!

-  Tegyetek egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget, plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.

Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról (látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan használjátok.


ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK




testnevelés:


2020.04.08. SZERDA, 4. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

Magyar:
olvasókönyv: 136.,137. o
munkafüzet: 18. o

Válaszolj a füzetedbe a következő kérdésekre! Egész mondatokkal felelj!
Mit csinálsz reggel? (Reggel felkelek/mesét nézek/reggelizek.)
Mit csinálsz délelőtt?
Mit csinálsz délben?
Mit csinálsz délután?
Mit csinálsz este?
Mit csinálsz éjszaka?

Matematika:
Egy kis segítség az órához: 



Tk. 40., 41.o
mf. 27.o

környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon, ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
-  Rajzoljatok egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok ki, mi lehet az!

-  Tegyetek egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget, plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.

Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról (látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan használjátok.


ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK





ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK





testnevelés:



2020.04.08. SZERDA, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

magyar:
Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

Bogyó és Babóca segít
Olvasd el a képhez tartozó mondatokat!  



Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a gyermek füzetébe!
Hány tojást vett észre Bogyó? _____________________________________________
Hová szaladt Bogyó? _____________________________________________________
Mit csinál a Napocska? ____________________________________________________
Hány virágot látsz a fa bal oldalán? ___________________________________________
Milyen színű virágot látsz a két piros virág között? ______________________________
Milyen színű virágot látsz a rózsaszín és a sárga virág között? _____________________



Matematika:  




környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon, ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
-  Rajzoljatok egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok ki, mi lehet az!

-  Tegyetek egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget, plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.

Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról (látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan használjátok.


ÉRZÉKSZERVEK



ÉRZÉKSZERVEK





ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK






testnevelés:



2020.04.08. SZERDA, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)




TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI



TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI





LOGIKAI KÉSZLET – MEMÓRIA





LOGIKAI KÉSZLET (első a logikai lap, utána a tulajdonságok)




LOGIKAI KÉSZLET- LYUKAS/ NEM LYUKAS



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?




ÉRZELMEK CSOPORTOSÍTÁS ÖRÖM/BÁNAT




ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK




ÉRZÉKSZERVEK





SZÍNEK BETŰZŐ





ZÖLDSÉGEK SZÓKÉP EGYEZTETŐ



ZÖLDSÉGEK BETŰZŐ



TANSZEREK SZÓKÉP EGYEZTETŐ






környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon, ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
-  Rajzoljatok egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok ki, mi lehet az!

-  Tegyetek egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget, plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.


Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról (látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan használjátok.

Matematika:
sárga matek: 46.,47.
zöld matek: 40.,41.

testnevelés:






2020.04.08. SZERDA, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)




TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI



TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI





LOGIKAI KÉSZLET – MEMÓRIA





LOGIKAI KÉSZLET (első a logikai lap, utána a tulajdonságok)




LOGIKAI KÉSZLET- LYUKAS/ NEM LYUKAS



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?




ÉRZELMEK CSOPORTOSÍTÁS ÖRÖM/BÁNAT




ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK




ÉRZÉKSZERVEK




testnevelés:



Kedves Szülő!
Amennyiben van rá lehetőségetek, nyomtássátok ki a feladatlapokat! Ha ez nem megoldható, kérlek rajzolj a gyeremek füzetébe valami hasonlót!

( Figyelj arra, hogy a gyermek könyöke és a csuklója az asztalon legyen! Ha szükséges fogd meg a kezét és csak csuklóból mozgasd!)

Ha a feladatok elkészültek, tegye ki a Kész vagyok! kártyát, majd kérheti a jutalmát!