2020. április 23., csütörtök

2020.04.24. péntek (kézműves foglalkozás - rajzóra)

Sziasztok!

Tegnap nem kézműveskedtünk, így ma ennek jött el az ideje. Az utolsó Föld napjához kapcsolódó foglalkozásunk következik. Ma is többféle tevékenységből lehet választani, attól függően, hogy mihez van kedvetek vagy milyen eszközök állnak rendelkezésetekre.

I. De elsőként tornáztassuk meg az ujjainkat! Ehhez hoztam nektek egy rövid videót. Nézzétek meg. Csináljátok végig a gyakorlatokat és ha van kedvetek énekelhettek is!

II. Most, hogy kellőképpen bemelegedtek a kezeink, kezdődhet az alkotás. Bármelyik tevékenységet is választod, az biztos, hogy a Földet fogod ábrázolni. Így néz ki a Föld, ahol élünk nagyon messziről:

Milyen színekből áll?

Nézzük milyen tevékenységekből választhatsz:

A) Festés lufival

Szükséges eszközök:

  • papír
  • tál
  • zöld és kék tempera
  • lufi
1. lépés: fújd fel a lufit. Ne teljesen, csak egy kisebb gömb legyen.
2. lépés: egy tálkába közel egymáshoz nyomj zöld és kék temperát. Ne teljesen, csak óvatosan keverd meg a színeket.
3. lépés: mártsd a lufid tetejét a festékbe és nyomdázz a papírra. Ezt ismételd meg néhányszor. Így olyan, mintha saját kis Föld bolygókat alkottál volna! 


B) Kézlenyomat készítése

Szükséges eszközök:

  • papír
  • laposabb tál
  • zöld és kék tempera
  • esetleg ecset
1. lépés: egy tálkába közel egymáshoz nyomj zöld és kék temperát. Ne teljesen, csak óvatosan keverd meg a színeket.
2. lépés: nyomd a kezedet a festékbe / ecsettel fesd ki a kezedet a kék-zöld festékkel
3. lépés: nyomd a festékes kezedet a papírra
4. a lenti képen látható hasonló módon egészítsd ki a lenyomatodat, mintha csak egy virág lenne. Festheted a virág többi részét, de akár ahogyan a mintán is, vághatod és ragaszthatod is.

C) Földgömb mintázása tépéssel-ragasztással

Szükséges eszközök:
  • papírlap
  • kék és zöld színeslap, kreppapír vagy ilyesmi színű újságpapír
  • ragasztó
1. lépés: Kedves szülők, rajzoljatok egy Föld-sablont a gyerekeknek. Ehhez felteszek egy mintát is. Zöld és kék x-jelekkel jelölhetitek is a gyerekeknek, hogy hová kell zöld és hová kell kék tépett papírt ragasztaniuk.
2. lépés: Tépj apró darabokra zöld és kék papírt.
3. lépés: ragaszd fel az apró darabokat mozaikszerűen a papírra.


sablon

D) Föld-figura

Szükséges eszközök:
  • sablon
  • olló
  • ragasztó
  • színesceruza/festék
  • papír
1. lépés: Kedves szülők, rajzoljatok egy Föld-sablont a gyerekeknek. Ehhez felteszek egy mintát is.
2. lépés: vágd ki ollóval a Föld-sablont! Vigyázz, az olló éles! Próbálj szép körben, a vonalon haladni.
3. lépés: Színezd ki/ fesd ki a sablont kék és zöld színnel.
4. lépés: bármilyen másik színű papírból vágj négy vékonyabb csíkot. A csíkokat egyesével hajtsd meg harmonikaszerűen. Ezek lesznek a Föld kezei és lábai
5. lépés: rajzold meg/ ragaszd fel a Föld arcát: szemét, száját, esetleg orrát.
6. lépés: ragaszd fel a kezeit és lábait.


sablon



III. Levezetésképpen hoztam kirakót. Rakjátok ki azt, amelyik szimpatikus:





Drága Alsó és Felső tagozatos Gyerekek!!

Ezen a héten volt a Föld napja, pontosan Április 22.- én!
S mint minden évbe most is szeretném, ha megemlékeznénk, tennénk a mi földünkért!
Az ezelőtti években az iskolánkban voltak programok, de most szeretném, ha otthon tennéd meg ezt a kis megemlékezést: gondolj ki valami okosat, hogy te mit tehetsz a Földért!

Nagyon várom a korszakalkotó ötleteiteket, és még ha meg is tudod valósítani, akkor arról örömmel fogadnék fényképeket!

Ez lehet:

- egy rajz

- egy növényültetés

 - egy komposztáló kialakítás 

 - stb..

Hogy hova küld? vargaemilia0802@gmail.com  emailcímre!

Mellékelve csatolok nektek egy kis zenét, hogy egy kis ihletet adjak nektek!

Nektek Alsó tagozatos Gyerekek


Néktek pedig Felső tagozatos Gyerekek




Tegyünk együtt a Földért!

2020.04.24. PÉNTEK, 4. TANULÓ



A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Kedves Szülő!

Kérlek, mutasd be gyermekednek az alábbi képeken szereplő mozdulatokat, majd a gyermek mutassa be azokat! 



Olvasókönyv: 144. oldal
A 4. feladata szavaival alkossatok egy-egy mondatot és írd le azokat a füzetedbe!
Figyelj arra, hogy a betűk 2 emelet magasak legyenek, az egy szóban lévő betűk egymáshoz közel kerüljenek, a szavak között egy ujjnyi távolságot tarts!
Munkafüzet: 25. oldal


Matematika tk.: 56. oldal 1.,2.,
mf.:38. oldal 1.,2.,




2020.04.24. PÉNTEK, 6. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?






Írd le a füzetedbe nagy nyomtatott betűkkel a megjegyzett szavakat!

Kedves Szülő!
Kérlek diktáld le a következő szavakat a gyermekednek!
Írás előtt szótagoljátok el a szavakat!
kolbász, pásztor, mozdony, postás, gombóc, szappan, benzin, páncél, nyomdász, verseny, térkép, bambusz, villany, verseny, pokróc

Narancssárga matek:
104-105.oldalak








2020.04.24. PÉNTEK, 5. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?






Írd le a füzetedbe nagy nyomtatott betűkkel a megjegyzett szavakat!

Kedves Szülő!
Kérlek diktáld le a következő szavakat a gyermekednek!
Írás előtt szótagoljátok el a szavakat!
kolbász, pásztor, mozdony, postás, gombóc, szappan, benzin, páncél, nyomdász, verseny, térkép, bambusz, villany, verseny, pokróc

Narancssárga matek:
104-105.oldalak








2020.04.24. PÉNTEK, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
A következő utasítások szerint helyezzétek el magatok elé a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... magad elé!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!

Kedves Szülő!

Kérlek, mutasd be gyermekednek az alábbi képeken szereplő mozdulatokat, majd a gyermek mutassa be azokat! 


Matematika: Én is tudok számolni 2. kötet 45.,46.,47. oldalak

Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő képeket és mondatokat!
Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe!




Tanuljunk együtt mf.: 5. oldal







2020.04.24. PÉNTEK, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


A feladatról videót kérek!





A feladatról videót kérek!



A feladatról videót kérek!



A feladatról videót kérek!



A feladatról videót kérek!



Kedves Szülő!
A gyermek füzetébe írd elő nagy nyomtatott betűkkel a következő szavakat:
KABÁT, PAPUCS, ING, PÓLÓ, KÉK, ZÖLD, PIROS
Minden sor elejére egy szó kerüljön!
Írja le a gyermek a szó elején látott szót!



A feladatról videót kérek!





2020.04.24. PÉNTEK, 1. TANULÓ



A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?

Milyen nap van ma?





A feladatról videót kérek!



 
A feladatról videót kérek!



 
A feladatról videót kérek!



 
A feladatról videót kérek!




Kedves Szülő!
Amennyiben van rá lehetőségetek, nyomtássátok ki a feladatlapokat! Ha ez nem megoldható, kérlek rajzolj a gyeremek füzetébe valami hasonlót!

( Figyelj arra, hogy a gyermek könyöke és a csuklója az asztalon legyen! Ha szükséges fogd meg a kezét és csak csuklóból mozgasd!)


Ha a feladatok elkészültek, tegye ki a Kész vagyok! kártyát, majd kérheti a jutalmát!

 

A feladatról videót kérek!




Kedves Szülő!
Kérlek rajzolj egy papírra hasonló formát!
A kék vonalra kék kupakot/korongot, a piros vonalra piros kupakot/korongot helyezz!
A gyermek bal és jobb kezével egyszerre húzza a kupakot/korongot végig a vonalakon fentről le, majd lentről fel!