2020. április 26., vasárnap

2020.04.27. hétfő (kézműves foglalkozás - rajzóra)

Sziasztok!

Ha már itt a tavasz és a szép idő, akkor a mai kézműves foglalkozásunkon megtanulunk lepkét rajzolni.

A rajz elkészítéséhez a következő eszközökre lesz szükségetek:
  • papír
  • színesceruzák (esetleg grafit a rajzoláshoz)
Az elkészítéshez hoztam nektek egy kis segítséget. Itt láthatjátok a rajzolás lépéseit. Haladj sorban a számozás szerint. Azután pedig színezd ki a lepkét úgy, ahogy neked tetszik.

Végül pedig hallgasd meg néhányszor ezt a kedves kis dalt a lepkéről. Énekórán meg is fogjuk tanulni!

Jó munkát kívánok!


2020.04.27. HÉTFŐ, 6. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?





Írd le a füzetedbe a megjegyzett szavakat!






Meseolvasó 89. oldal Színes ceruzák

Kedves Szülő!
Kérlek olvasd fel a gyermeknek a verset!
Keressétek meg és húzzátok alá a Mivel? kérdésre válaszoló szavakat! (fehér/rel, kék/kel, piros/sal, zöld/del, aran/nyal, barná/val, feketé/vel, ezüst/tel)
Majd keressétek meg a szótövet és húzzatok oda egy álló egyenest!
Figyeljétek meg, hogy ha mássalhangzóra végződnek a szavak, akkor megkettőződnek a mássalhangzók a Mivel? kérdés  -val, -vel toldaléka miatt. Karikázzátok be a meghosszaboddott mássalhangzókat!
Ez az észrevétel segítség lesz a munkafüzet feladataihoz!

Oldjátok meg a munkafüzet 45. oldalán lévő feladatokat!

Olvassa el a gyermek is a verset!
Kedves Szülő!
Segítheted a gyermek olvasását, ha álló egyenesekkel bejelölöd a szótaghatárokat!

Narancssárga matek 106., 107.,
Ha még bírjátok, akkor a 108.,109.



2020.04.27. HÉTFŐ, 5. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?





Írd le a füzetedbe a megjegyzett szavakat!






Meseolvasó 89. oldal Színes ceruzák

Kedves Szülő!
Kérlek olvasd fel a gyermeknek a verset!
Keressétek meg és húzzátok alá a Mivel? kérdésre válaszoló szavakat! (fehér/rel, kék/kel, piros/sal, zöld/del, aran/nyal, barná/val, feketé/vel, ezüst/tel)
Majd keressétek meg a szótövet és húzzatok oda egy álló egyenest!
Figyeljétek meg, hogy ha mássalhangzóra végződnek a szavak, akkor megkettőződnek a mássalhangzók a Mivel? kérdés  -val, -vel toldaléka miatt. Karikázzátok be a meghosszaboddott mássalhangzókat!
Ez az észrevétel segítség lesz a munkafüzet feladataihoz!

Oldjátok meg a munkafüzet 45. oldalán lévő feladatokat!

Olvassa el a gyermek is a verset!

Narancssárga matek 106., 107.,
Ha még bírjátok, akkor a 108.,109.



2020.04.27. HÉTFŐ, 4. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?




Olvasókönyv 145. oldal olvasása
A 4. feladat kérdéseire a választ húzd alá a szövegben!

Munkafüzet 26. olda feladatai

Írd le a füzetedbe, hogy neked milyen háziállatod van! Mi a neve? MIlyen színű? Mit eszik?
A kérdésekre mondatokkal próbálj válaszolni!

Matematika tankönyv: 57. oldal feladatai
A 3. feladatról videót kérek!

Munkafüzet: 39. oldal 2. feladat.
Erről is kérek videót!


2020.04.27. HÉTFŐ, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
A következő utasítások szerint helyezzétek el magatok elé a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... magad elé!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!




Kedves Szülő!
Kérlek, mutasd be gyermekednek az alábbi képeken szereplő mozdulatokat, majd a gyermek mutassa be azokat!  


Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő képeket és mondatokat!
Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe!


Tanuljunk együtt! 7.oldal

Matematika: Én is tudok számolni 2. 44.oldal
A képek mellé írjátok le számokkal is műveleteket, majd számoljátok ki azokat az ujjaitokon!

Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a több, kevesebb, ugyanannyi fogalmát botokkal, kövekkel 5-ös számkörben!
Tegyél ki valamennyi botot/követ!  A gyermek tegyen mellé többet, kevesebbet, ugyanannyit!
Tegyétek ki közé akár bottal is a megfelelő relációs jelet, vagy készítsetek egy csibe bábot, amit ki tudtok tenni a kupacok közé, vagy a porba is rajzolhatjátok a megfelelő irányú relációs jelet!

Gyakorolhatjátok ilyen formában a számszomszédokat is!


 



2020.04.27. HÉTFŐ, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


https://www.facebook.com/watch/?v=1363217783881059



Kedves Szülő!
Kérlek rajzolj egy papírra hasonló formát!
A kék vonalra kék kupakot/korongot, a piros vonalra piros kupakot/korongot helyezz!
A gyermek bal és jobb kezével egyszerre húzza a kupakot/korongot végig a vonalakon fentről le, majd lentről fel!  

Egy kis segítség a megvalósításhoz: https://www.facebook.com/saved/?cref=28
















Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!



Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!













Kedves Szülő!
A fenti feladat elvégzése után, a gyermek füzetébe írj elő kérlek 5 jelzős ruhadarabot, soronként egyet, majd a gyermek írja mellé!
Ezután próbáljátok meg diktálás után leírni ezeket!









2020.04.27. HÉTFŐ, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


https://www.facebook.com/watch/?v=1363217783881059



Kedves Szülő!
Kérlek rajzolj egy papírra hasonló formát!
A kék vonalra kék kupakot/korongot, a piros vonalra piros kupakot/korongot helyezz!
A gyermek bal és jobb kezével egyszerre húzza a kupakot/korongot végig a vonalakon fentről le, majd lentről fel!  

Egy kis segítség a megvalósításhoz: https://www.facebook.com/saved/?cref=28
















Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!



Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!





Kedves Szülő!
Amennyiben van rá lehetőségetek, nyomtássátok ki a feladatlapokat! Ha ez nem megoldható, kérlek rajzolj a gyeremek füzetébe valami hasonlót!

( Figyelj arra, hogy a gyermek könyöke és a csuklója az asztalon legyen! Ha szükséges fogd meg a kezét és csak csuklóból mozgasd!)

Ha a feladatok elkészültek, tegye ki a Kész vagyok! kártyát, majd kérheti a jutalmát!


Az első ábrákat mindig rajzoljátok át 3x, utána menjetek a pontozott vonalra, majd a pontokra!