2020. április 27., hétfő

2020.04.28. kedd - informatika

Sziasztok!

A mai informatika órán többféle feladatotok is lesz. Most is a számítógépen fogtok dolgozni. Ma szavakat/mondatokat írtok, valamint lehet egy kicsit játszani is.

I. Gépelés

Kedves szülők!

A gépelés a 2, 3, 4, 5, 6-os tanuló feladata. A 3, 4, 5, 6-os tanuló írhtaja tollbamondás jelleggel, hallás után a szavakat/mondatokat. Ha nem megy, akkor pedig írjuk fel nekik egy lapra nagy nyomtatott betűkkel a szavakat és azokat gépeljék be, akárcsak a 2. számú tanuló.

Szavak gépelése a 2. és 3. számú tanulónak:
  • MAMA
  • PAPA
  • RÓKA
  • KAPA
  • GOMBA
  • PAD
  • RÉPA
  • UBORKA
  • KACSA
  • KOSÁR
Mondatok gépelése a 4., 5. és 6. számú tanulónak:
  • Rózi virágot szedett a mamának.
  • Laura nem szereti a gombát.
  • A kutyánk neve Morzsi.
  • Sárinak két testvére van.
  • Vasárnap anyák napja van.
Megjegyzés 1.:  A feladatot kérem asztali gépen vagy laptopon megoldani, amennyiben ezek valamelyike rendelkezésre áll. Ha más eszközzel (telefon, tablet) rendelkeztek, azzal is megoldható, de az elsődlegesek a fentebb említettek legyenek. 

Megjegyzés 2.: A gépelést wordben gyakoroltuk, de ha otthon nincs az eszközötökön, akkor bármilyen jegyzettömbhöz hasonló alkalmazás megfelelő vagy akár közvetlenül nekem messengeren elküldve is tökéletes.

Megjegyzés 3.: Az írásjelekkel még nem ismerkedtünk meg az órákon, így a szavak után entert ütnek a gyerekek, de megtanulhatjátok a vessző helyét a billentyűzeten.

II. Játék

A mai órára kétféle játékot hoztam nektek. Válaszd azt, amelyik jobban tetszik vagy el tudod indítani az eszközödön:

Jó munkát kívánok!

2020.04.28. KEDD, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


https://www.facebook.com/watch/?v=1363217783881059



Kedves Szülő!
Kérlek rajzolj egy papírra hasonló formát!
A kék vonalra kék kupakot/korongot, a piros vonalra piros kupakot/korongot helyezz!
A gyermek bal és jobb kezével egyszerre húzza a kupakot/korongot végig a vonalakon fentről le, majd lentről fel!  

Egy kis segítség a megvalósításhoz: https://www.facebook.com/saved/?cref=28
















Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!



Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!





Kedves Szülő!
Amennyiben van rá lehetőségetek, nyomtássátok ki a feladatlapokat! Ha ez nem megoldható, kérlek rajzolj a gyeremek füzetébe valami hasonlót!

( Figyelj arra, hogy a gyermek könyöke és a csuklója az asztalon legyen! Ha szükséges fogd meg a kezét és csak csuklóból mozgasd!)

Ha a feladatok elkészültek, tegye ki a Kész vagyok! kártyát, majd kérheti a jutalmát!


Az első ábrákat mindig rajzoljátok át 3x, utána menjetek a pontozott vonalra!

 Mindegyik színen 3x vezesd végig a ceruzád!
 Kedves Szülő!
Egy lapra készíts hasonló vonalazású területeket, majd a gyermeknek adj egy ollót a kezébe és a vonalak mentén próbálja szétnyírni azokat!




2020.04.28. KEDD, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


https://www.facebook.com/watch/?v=1363217783881059



Kedves Szülő!
Kérlek rajzolj egy papírra hasonló formát!
A kék vonalra kék kupakot/korongot, a piros vonalra piros kupakot/korongot helyezz!
A gyermek bal és jobb kezével egyszerre húzza a kupakot/korongot végig a vonalakon fentről le, majd lentről fel!  

Egy kis segítség a megvalósításhoz: https://www.facebook.com/saved/?cref=28
















Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!



Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!













Kedves Szülő!
A fenti feladat elvégzése után, a gyermek füzetébe írj elő kérlek 5 jelzős ruhadarabot, soronként egyet, majd a gyermek írja mellé!
Ezután próbáljátok meg diktálás után leírni ezeket!













2020.04.28. KEDD, 3. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
A következő utasítások szerint helyezzétek el magatok elé a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... magad elé!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!

- Tedd a ............bal oldalára a ...................!

Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a több, kevesebb, ugyanannyi fogalmát botokkal, kövekkel 5-ös számkörben!
Tegyél ki valamennyi botot/követ!  A gyermek tegyen mellé többet, kevesebbet, ugyanannyit!
Tegyétek ki közé akár bottal is a megfelelő relációs jelet, vagy készítsetek egy csibe bábot, amit ki tudtok tenni a kupacok közé, vagy a porba is rajzolhatjátok a megfelelő irányú relációs jelet!

Gyakorolhatjátok ilyen formában a számszomszédokat is!

Matematika: Én is tudok számolni 2. 45-46. oldalak
Számolj a kezeden is!


Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő képeket és mondatokat!

Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe!


Tanuljunk együtt!:9-10. oldalak 








2020.04.28. KEDD, 4. TANULÓ


A testmozgás szerepe

A múlthéten arról tudtunk meg többet, hogy hogyan védhetjük testünket, mi az, ami egészséges, mi az, ami káros.
Ma tovább folytatjuk ezt! Hoztam egy videót, ami bemutatja, hogy miért fontos a testmozgás az életünkben!


A videóban előforduló, a sportolás pozitív hatásait kiemelő szókereső feladatot készítettem nektek!
A szavakat kereshetitek vízszintesen, függőlegesen és átlósan is!
A szavak első betűjét érdemes keresned a betűk között, majd ha az megvan, próbáld a fent felsorolt három irányban keresni a hozzá tartozó további betűket!
Sasszem és kitartás kell hozzá!
Minden megtalált szó után beszéljétek meg szüleitekkel, hogyan kapcsolódik az adott szó a sportoláshoz!
Jó munkát!


Olvasókönyv :146-148.o
Munkafüzet: 27-28. oldalak

Matek tankönyv: 59. oldal
Munkafüzet: 39. oldal


2020.04.28.KEDD, 5. TANULÓ


A testmozgás szerepe

A múlthéten arról tudtunk meg többet, hogy hogyan védhetjük testünket, mi az, ami egészséges, mi az, ami káros.
Ma tovább folytatjuk ezt! Hoztam egy videót, ami bemutatja, hogy miért fontos a testmozgás az életünkben!


A videóban előforduló, a sportolás pozitív hatásait kiemelő szókereső feladatot készítettem nektek!
A szavakat kereshetitek vízszintesen, függőlegesen és átlósan is!
A szavak első betűjét érdemes keresned a betűk között, majd ha az megvan, próbáld a fent felsorolt három irányban keresni a hozzá tartozó további betűket!
Sasszem és kitartás kell hozzá!
Minden megtalált szó után beszéljétek meg szüleitekkel, hogyan kapcsolódik az adott szó a sportoláshoz!
Jó munkát!


Olvasókönyv 188-189. oldal betűrejtvényei
A megfejtést írd le a füzetedbe!
Munkafüzet: 59-61. oldal

Matek tankönyv: 64. oldal
Munkafüzet: 42.,43. oldal


2020.04.28. KEDD, 6. TANULÓ


A testmozgás szerepe

A múlthéten arról tudtunk meg többet, hogy hogyan védhetjük testünket, mi az, ami egészséges, mi az, ami káros.
Ma tovább folytatjuk ezt! Hoztam egy videót, ami bemutatja, hogy miért fontos a testmozgás az életünkben!


A videóban előforduló, a sportolás pozitív hatásait kiemelő szókereső feladatot készítettem nektek!
A szavakat kereshetitek vízszintesen, függőlegesen és átlósan is!
A szavak első betűjét érdemes keresned a betűk között, majd ha az megvan, próbáld a fent felsorolt három irányban keresni a hozzá tartozó további betűket!
Sasszem és kitartás kell hozzá!
Minden megtalált szó után beszéljétek meg szüleitekkel, hogyan kapcsolódik az adott szó a sportoláshoz!
Jó munkát!


Narancssárga matek: 110. oldal

Meseolvasó: 96. oldal Kerti vetemények
Munkafüzet: 48. oldal

Írd le a füzetedbe azoknak az ételeknek a nevét, amit a szakácsnő készíthet a zöldségekből!
Legalább 8 ételt írj!