2020. május 3., vasárnap

2020.05.04. hétfő (kézműves foglalkozás - rajzóra)

Sziasztok!

A mai kézműves foglalkozásunkon megtanulunk csigát rajzolni.


Szükséges eszközök:
  • papír
  • ceruza, színesceruza
Mutatom az elkészítés lépéseit. Kövesd a számozást! Ha ezzel megvagy, színezd ki a csigádat és a környezetet is megrajzolhatod.


Ha az 1. számú tanulónak egyszerűbb és rendelkezésetekre áll otthon gyurma / tudtok só-liszt gyurmát készíteni, akkor az is tökéletesen megfelelő. 

Közben vagy utána pedig meghallgathatjátok az alábbi csigás dalokat. Ha ismered, énekelheted is!


Ehhez a dalocskához mozoghatunk is a szöveg alapján


Kövesd a videó elején elhangzó kérést

Végezetül pedig hoztam nektek egy aranyos csigás memóriajátékot.

Jó munkát kívánok!




2020.05.04. HÉTFŐ, 6. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?








Meseolvasó 108. oldal Nem fogadott szót a kiskakas
Munkafüzet: 50. oldal

Narancssárga matek:
113.,114.


A feladat második részében a segítő kérdés: Melyik az a szám, amelyikből, ha elveszünk 8-at, 4-et kapunk?
8+4=12






2020.05.04. HÉTFŐ, 5. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?









Olvasókönyv 192. oldal
Munkafüzet: 63. oldal

Számolás tankönyv: 45.,46. oldalak
Munkafüzet: 65. oldal


2020.05.04. HÉTFŐ, 4. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?





Matematika tk. 64. oldal 2. feladat
munkafüzet: 44. oldal 1., 2. feladat
45. oldal 1. feladat  Erről szeretnék olyan videót, ahol lehet hallani a gyermek számolását!

Olvasókönyv 150. oldal 4. feladat.
A második olvasásról szeretnék videót!
Munkafüzet:29. oldal 3. feladat, 30. oldal 4. 5. feladat


2020.05.04. HÉTFŐ, 3.TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?




Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
A következő utasítások szerint helyezzétek el magatok elé a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... magad elé!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!



Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő képeket és mondatokat!

Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe!


Tanuljunk együtt! 12.,13. oldalak


Matematika: Én is tudok számolni 2. kötet 63.,64. oldalak, visszamenőleg bármit megoldhattok! 



2020.05.04. HÉTFŐ, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
A következő utasítások szerint helyezzétek el magatok elé a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... magad elé!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!




Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!
Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!


Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!




















Matematika: Én is tudok számolni 2. kötet 56.,57. oldalak


2020.05.04. HÉTFŐ, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Kicsi orr, kicsi száj
(mutatás orra, szájra)
Keretezi kicsi áll,
kupolája homlok.
(mutatás állra, homlokra)
Piros arc, piros nyár
(arc simogatása)
áfonyakék szembogár
(mutatás a szemre)
a pillái lombok.
(a szempilla megcsiklandozása)

 









Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!




Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!





Kedves Szülő!
Amennyiben van rá lehetőségetek, nyomtássátok ki a feladatlapokat! Ha ez nem megoldható, kérlek rajzolj a gyeremek füzetébe valami hasonlót!

( Figyelj arra, hogy a gyermek könyöke és a csuklója az asztalon legyen! Ha szükséges fogd meg a kezét és csak csuklóból mozgasd!)

Ha a feladatok elkészültek, tegye ki a Kész vagyok! kártyát, majd kérheti a jutalmát!


A lefelé repülő madarak legyenek zöldek, a fölfelé repülők sárgák, a balra repülők pirosak, a jobbra repülők kékek!

Melyik nem illik a sorba? Karikázd be!


Kedves Szülő!
A következő módon segítsd a gyermeked a következő feladat megoldásában:
Állj mögé, és fogd meg a ceruzás kezét, hogy tudd vezetni! Húzzatok le egy tulipánt, majd színezzetek ki egy karikát! Húzzatok le mégegy tulipánt, majd színezzetek ki mégegy karikát!
Húzzátok le a 3. tulipánt és színezzetek ki mégegy karikát....és így tovább, míg el nem fogynak a tulipánok.
Ha lehúztátok az összes tulipánt és kiszíneztétek hozzá a karikákat, kérlek számold meg lassan a tulipánokat úgy, hogy mindegyikre egyesével rámutatsz, majd tedd ezt meg a kiszínezett karikákkal is!
Majd mondd, hogy ugyanannyi!

Jöhetnek a vonatok! Lehúztok egy vonatot, kiszíneztek hozzá egy korongot. Lehúztok mégegy vonatot, színeztek hozzá egy korongot, majd a harmadik vonatot és a harmadik korongot.
Majd egyesével megszámlálod a vonatokat és a korongokat és mondod, hogy ugyanannyi!


Vezesd végig az utakon az állatokat!
Lassan haladj az úton, hogy a ceruzád ne érjen az út széléhez, ne térj le az útról!
Kedves Szülő! Kérlek, itt is fogd meg a gyermeked kezét, és segítsd, hogy lassan haladjon és az úton belül maradjon!