2020. május 4., hétfő

2020.05.05. kedd - informatika

Sziasztok!

A mai informatika órán többféle feladatotok is lesz. Most is a számítógépen fogtok dolgozni. Ma szavakat/mondatokat írtok, valamint lehet egy kicsit játszani is.

I. Gépelés

Kedves szülők!

A gépelés a 2, 3, 4, 5, 6-os tanuló feladata. A 3, 4, 5, 6-os tanuló írhtaja tollbamondás jelleggel, hallás után a szavakat/mondatokat. Ha nem megy, akkor pedig írjuk fel nekik egy lapra nagy nyomtatott betűkkel a szavakat és azokat gépeljék be, akárcsak a 2. számú tanuló.

Szavak gépelése a 2. és 3. számú tanulónak:

Mielőtt elkezditek a gépelést, oldjátok meg ezt a feladatot. Kössétek össze a képeket a szavakkal. (Olvasás gyakorlása -> két betűből álló szavak)
  • ÓL
  • ŐZ
  • ÖT
  • ÖV
  • ŐSZ
  • ÚT
Mondatok gépelése a 4., 5. és 6. számú tanulónak:

Mielőtt elkezditek a gépelést, oldjátok meg ezt a feladatot. Kössétek össze a képeket és a mondatokat!
  • Két kék vonat vár az állomáson.
  • Az alma ízletes.
  • Az autó sáros.
  • Két őz áll a mezőn.
  • Az út havas.
  • Kati hintázik.
  • A vonalzó kék.
  • A mackó mézet kanalaz.
Néhány szót kiemeltem színessel. Ezt ti is állítsátok át színesre! Megmutatom hogyan tudjátok:

1. lépés: Jelöljétek ki a azt a szót, aminek a színét módosítani kell. Ehhez a nyilacskát a szó elejére kell vinned, majd a bal egérgombot folyamatosan lenyomva tartva húzd el a nyilacskát a szó végéig.



2. lépés: Kattints a képen pirossal bekarikázott jelre! Itt tudsz majd színt választani.



3. lépés: Válaszd ki a megfelelő színt.

4. lépés: Kész is van!

Megjegyzés 1.:  A feladatot kérem asztali gépen vagy laptopon megoldani, amennyiben ezek valamelyike rendelkezésre áll. Ha más eszközzel (telefon, tablet) rendelkeztek, azzal is megoldható, de az elsődlegesek a fentebb említettek legyenek. 

Megjegyzés 2.: A gépelést wordben gyakoroltuk, de ha otthon nincs az eszközötökön, akkor bármilyen jegyzettömbhöz hasonló alkalmazás megfelelő vagy akár közvetlenül nekem messengeren elküldve is tökéletes.

Megjegyzés 3.: Az írásjelekkel még nem ismerkedtünk meg az órákon, így a szavak után entert ütnek a gyerekek, de megtanulhatjátok a vessző helyét a billentyűzeten.

II. Játék

A mai órára kétféle játékot hoztam nektek. Válaszd azt, amelyik jobban tetszik vagy el tudod indítani az eszközödön:

Jó munkát kívánok!

2020.05.05. KEDD, 6. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Narancssárga matek: 115.,116., 117. oldalalak

Meseolvasó 110. oldal Április hónapja
Munkafüzet 51. oldal

A fenti fülek közül mindig a kék az aktív. Az ahhoz tartozó puzzle darabokra kell rákoppintani.
Ha megtaláltad az összeset, koppints a következő napszakra, és keresd a hozzá tartozó tevékenységeket!




A kép jobb felső sarkában lévő i betű megmutatja, hogy milyen cselekvést látsz a képen és hogy az mikor történik. Például a fogmosás reggel vagy este.
Ilyen sorrendben vannak a képek: felkelés, reggeli, reggeli fogmosás, öltözés, iskola, ebéd, tanulás, játék, vacsora, fürdés, esti fogmosás, lefekvés



2020.05.05. KEDD, 5. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Matek munkafüzet: 47. oldal 1., 2. feladat
A második feladathoz egy kis segítség.
Először nézzétek a nyitott monat bal oldalát és számoljátok ki a műveletet, majd az eredményt írjátok a művelet fölé.
Ezután nézzétek a nyitott mondat jobb oldalát és végezzétek el a műveletet. Az eredményt írjátok a művelet fölé.
Kedves Szülő! Kérlek készíts egy számegyenest 0-20-ig.
Jelöljétek kék üres karikával a bal oldali művelet eredményét rajta. Tehát a 15-öt karikázzátok be kékkel. Ezután keressétek meg a 15-nél kisebb számokat, és a számegyenesen húzzatok kék vonalat ezekhez a számokhoz! (15-től 0-ig a számegyenest húzzátok át kékkel!) 
Ezután zölddel karikázzátok be a jobb oldali művelet eredményét! Tehát a 9-et karikázzátok be!
Majd a kilencnél nagyobb számokat keressétek meg a számegyenesen és jelöljétek azokat is zölddel!
A két karika közötti részen mindkét szín megtalálható. Ezek a számok teszik igazzá a nyitott mondatot. Ezeket írjátok a megoldáshoz!
Tankönyv: 65.,66. 

Olvasókönyv:193. oldal Iciripiciri
Munkafüzet :-


A fenti fülek közül mindig a kék az aktív. Az ahhoz tartozó puzzle darabokra kell rákoppintani.
Ha megtaláltad az összeset, koppints a következő napszakra, és keresd a hozzá tartozó tevékenységeket!




A kép jobb felső sarkában lévő i betű megmutatja, hogy milyen cselekvést látsz a képen és hogy az mikor történik. Például a fogmosás reggel vagy este.
Ilyen sorrendben vannak a képek: felkelés, reggeli, reggeli fogmosás, öltözés, iskola, ebéd, tanulás, játék, vacsora, fürdés, esti fogmosás, lefekvés



2020.05.05. KEDD, 4. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Matek tankönyv: 65. oldal
Munkafüzet: 46. oldal 2., 3. feladat

Olvasókönyv 154. oldal
Munkafüzet 33.-34. oldalak


A fenti fülek közül mindig a kék az aktív. Az ahhoz tartozó puzzle darabokra kell rákoppintani.
Ha megtaláltad az összeset, koppints a következő napszakra, és keresd a hozzá tartozó tevékenységeket!




A kép jobb felső sarkában lévő i betű megmutatja, hogy milyen cselekvést látsz a képen és hogy az mikor történik. Például a fogmosás reggel vagy este.
Ilyen sorrendben vannak a képek: felkelés, reggeli, reggeli fogmosás, öltözés, iskola, ebéd, tanulás, játék, vacsora, fürdés, esti fogmosás, lefekvés



2020.05.05. KEDD, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?





Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
Készíts egy 3x3-as rácsot, és válasszatok ki 9 plüsst, ezzel jelezve a gyermeknek, hogy hány helyre kell tenni plüsst és mennyi van még hátra.
A következő utasítások szerint helyezzétek el a rácsokba a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... középre!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!



Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő képeket és mondatokat!

Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe!  

Tanuljunk együtt! 14., 15. oldalak

Sárga matek:66.,67.,68.,69 ( 6-os számkör)




A fenti fülek közül mindig a kék az aktív. Az ahhoz tartozó puzzle darabokra kell rákoppintani.
Ha megtaláltad az összeset, koppints a következő napszakra, és keresd a hozzá tartozó tevékenységeket!



A kép jobb felső sarkában lévő i betű megmutatja, hogy milyen cselekvést látsz a képen és hogy az mikor történik. Például a fogmosás reggel vagy este.
Ilyen sorrendben vannak a képek: felkelés, reggeli, reggeli fogmosás, öltözés, iskola, ebéd, tanulás, játék, vacsora, fürdés, esti fogmosás, lefekvés



2020.05.05. KEDD, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
A következő utasítások szerint helyezzétek el magatok elé a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... magad elé!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!




Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!
Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!


Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!




















Matematika: Én is tudok számolni 2. kötet 58.,59. oldalak



2020.05.05. KEDD, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Kicsi orr, kicsi száj
(mutatás orra, szájra)
Keretezi kicsi áll,
kupolája homlok.
(mutatás állra, homlokra)
Piros arc, piros nyár
(arc simogatása)
áfonyakék szembogár
(mutatás a szemre)
a pillái lombok.
(a szempilla megcsiklandozása)

 









Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!




Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!





Kedves Szülő!
Amennyiben van rá lehetőségetek, nyomtássátok ki a feladatlapokat! Ha ez nem megoldható, kérlek rajzolj a gyeremek füzetébe valami hasonlót!

( Figyelj arra, hogy a gyermek könyöke és a csuklója az asztalon legyen! Ha szükséges fogd meg a kezét és csak csuklóból mozgasd!)

Ha a feladatok elkészültek, tegye ki a Kész vagyok! kártyát, majd kérheti a jutalmát!  


Melyik nem illik a sorba? Karikázd be!


Vezesd végig az utakon az embereket!

Lassan haladj az úton, hogy a ceruzád ne érjen az út széléhez, ne térj le az útról!
Kedves Szülő! Kérlek, itt is fogd meg a gyermeked kezét, és segítsd, hogy lassan haladjon és az úton belül maradjon!




Kedves Szülő!

A következő módon segítsd a gyermeked a következő feladat megoldásában:
Állj mögé, és fogd meg a ceruzás kezét, hogy tudd vezetni! Húzzatok le egy almát, majd színezzetek ki egy karikát! Húzzatok le mégegy almát, majd színezzetek ki mégegy karikát!
Húzzátok le a 3. almát és színezzetek ki mégegy karikát....és így tovább, míg el nem fogynak az almák.
Ha lehúztátok az összes almát és kiszíneztétek hozzá a karikákat, kérlek számold meg lassan az almákat úgy, hogy mindegyikre egyesével rámutatsz, majd tedd ezt meg a kiszínezett karikákkal is!
Majd mondd, hogy ugyanannyi!