2020. május 5., kedd

2020.05.06. SZERDA. 6. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Narancssárga matek: 118.,119.

A feladatokat nyugodtan írd le a füzetedbe, ha ott könnyebb kiszámolnod!









Meseolvasó 110. oldal Az elefánt
Kedves Szülő! Kérlek olvasd el a mesét a gyermeknek!
Beszéljétek meg a következő kérdéseket:
- Kiről szól a mese?
- Hová ment?
- Hogyan köszönt?
- Miket tört össze?
- Mit vitt el a hátátn?
- Hány kosár volt a hátán?

Olvassa el a gyermek is a mesét!

Oldjátok meg a munkafüzet 52. oldalán lévő feladatokat!

Kedves Szülő!
Kérlek diktáld le a gyermeknek a következő mondatokat!
Az elefánt bement a porcelánboltba!
( Számoljátok meg az ujjaitokon, hány szót kell leírni! A porcelánboltba szót szótagoljátok el!)

Az elefánt illendően köszönt.
( Számoljátok meg az ujjaitokon, hány szót kell leírni! Az illendően szót szótagoljátok el!)

Az elefánt mindent összetört.
( Számoljátok meg az ujjaitokon, hány szót kell leírni! Az összetört szót szótagoljátok el!)









2020.05.06. SZERDA 5. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Matek tankönyv: 67. oldal/ 1.,2.,3.
                            68./1.,2.

Olvasókönyv 194. oldal A három kiscica 
Kedves Szülő! Kérlek olvasd fel a gyermeknek a mesét!
Beszéljétek meg a következő kérdéseket:
- Hány kiscicáról szól a mese?
- Milyen színűek voltak eredetileg?
- Milyen állatokat kergettek?
- Először mibe ugrottak bele?
- Másodszor mibe ugrottak bele?
- Harmadszor mibe ugrottak bele?

Olvassa el a gyermek is a mesét!

Oldjátok meg a munkafüzet 64. oldal 1.,2. feladatát








2020.05.06. SZERDA, 4. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Matek tankönyv: 66. oldal
Munkafüzet: 47. oldal 1.,2. feladat
A második feladathoz egy kis segítség.
Először nézzétek a nyitott monat bal oldalát és számoljátok ki a műveletet, majd az eredményt írjátok a művelet fölé.
Ezután nézzétek a nyitott mondat jobb oldalát és végezzétek el a műveletet. Az eredményt írjátok a művelet fölé.
Kedves Szülő! Kérlek készíts egy számegyenest 0-20-ig.
Jelöljétek kék üres karikával a bal oldali művelet eredményét rajta. Tehát a 15-öt karikázzátok be kékkel. Ezután keressétek meg a 15-nél kisebb számokat, és a számegyenesen húzzatok kék vonalat ezekhez a számokhoz! (15-től 0-ig a számegyenest húzzátok át kékkel!) 
Ezután zölddel karikázzátok be a jobb oldali művelet eredményét! Tehát a 9-et karikázzátok be!
Majd a kilencnél nagyobb számokat keressétek meg a számegyenesen és jelöljétek azokat is zölddel!
A két karika közötti részen mindkét szín megtalálható. Ezek a számok teszik igazzá a nyitott mondatot. Ezeket írjátok a megoldáshoz!

Olvasókönyv 156. oldal 8. feladat. A füzetedbe írd le a mondatokat!
Munkafüzet 35. oldal









2020.05.06. SZERDA, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
Készíts egy 3x3-as rácsot, és válasszatok ki 9 plüsst, ezzel jelezve a gyermeknek, hogy hány helyre kell tenni plüsst és mennyi van még hátra.
A következő utasítások szerint helyezzétek el a rácsokba a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... középre!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!



Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő képeket és mondatokat!

Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe!  


Tanuljunk együtt! 18., 20. oldalak

zöld matek: 60.,61. ( 6-os számkör)




A fenti fülek közül mindig a kék az aktív. Az ahhoz tartozó puzzle darabokra kell rákoppintani.
Ha megtaláltad az összeset, koppints a következő napszakra, és keresd a hozzá tartozó tevékenységeket!



A kép jobb felső sarkában lévő i betű megmutatja, hogy milyen cselekvést látsz a képen és hogy az mikor történik. Például a fogmosás reggel vagy este.
Ilyen sorrendben vannak a képek: felkelés, reggeli, reggeli fogmosás, öltözés, iskola, ebéd, tanulás, játék, vacsora, fürdés, esti fogmosás, lefekvés






2020.05.05. SZERDA, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
A következő utasítások szerint helyezzétek el magatok elé a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... magad elé!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!




Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!
Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!


Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!




















Matematika: Én is tudok számolni 2. kötet 60.,61.. oldalak






2020.05.06. SZERDA, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Kicsi orr, kicsi száj
(mutatás orra, szájra)
Keretezi kicsi áll,
kupolája homlok.
(mutatás állra, homlokra)
Piros arc, piros nyár
(arc simogatása)
áfonyakék szembogár
(mutatás a szemre)
a pillái lombok.
(a szempilla megcsiklandozása)

 









Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!




Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!





Kedves Szülő!
Amennyiben van rá lehetőségetek, nyomtássátok ki a feladatlapokat! Ha ez nem megoldható, kérlek rajzolj a gyeremek füzetébe valami hasonlót!

( Figyelj arra, hogy a gyermek könyöke és a csuklója az asztalon legyen! Ha szükséges fogd meg a kezét és csak csuklóból mozgasd!)

Ha a feladatok elkészültek, tegye ki a Kész vagyok! kártyát, majd kérheti a jutalmát!  





Melyik nem illik a sorba? Karikázd be!


Vezesd végig az úton a ceruzád! Vigyázz, ne térj le az útról!
Kedves Szülő! Kérlek, itt is fogd meg a gyermeked kezét, és segítsd, hogy lassan haladjon és az úton belül maradjon!




Vezesd el az állatokat az innivalójukhoz!


Kedves Szülő!

A következő módon segítsd a gyermeked a következő feladat megoldásában:
Állj mögé, és fogd meg a ceruzás kezét, hogy tudd vezetni! Húzzatok le egy kecskét, majd színezzetek ki egy karikát! Húzzatok le mégegy kecskét, majd színezzetek ki mégegy karikát!
Húzzátok le a 3. kecskét és színezzetek ki mégegy karikát....és így tovább, míg el nem fogynak az almák.
Ha lehúztátok az összes kecskét és kiszíneztétek hozzá a karikákat, kérlek számold meg lassan az almákat úgy, hogy mindegyikre egyesével rámutatsz, majd tedd ezt meg a kiszínezett karikákkal is!
Majd mondd, hogy ugyanannyi!