2020. május 7., csütörtök

2020.05.08. PÉNTEK, 6. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Narancssárga matek 120-121. oldalak

Másold le a füzetedbe a Meseolvasó 110. oldalán lévő Április hónapja című vers első két versszakát!






2020.05.08. PÉNTEK, 5. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Matek tankönyv: 69. oldal
                            

Olvasókönyv 194. oldal A három kiscica 
Olvassa el a gyermek a mesét!

Oldjátok meg a munkafüzet 64. oldal 3.,4.,5. feladatát

2020.05.08. PÉNTEK, 4. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Matek tankönyv: 67. oldal

Olvasás munkafüzet 36-37. oldal


2020.05.08. PÉNTEK, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
Készíts egy 3x3-as rácsot, és válasszatok ki 9 plüsst, ezzel jelezve a gyermeknek, hogy hány helyre kell tenni plüsst és mennyi van még hátra.
A következő utasítások szerint helyezzétek el a rácsokba a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... középre!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!



Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő képeket és mondatokat!

Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe!  



Tanuljunk együtt! 21.,22.. oldalak

Zöld matek: 66.,67.





2020.05.08. PÉNTEK, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
A következő utasítások szerint helyezzétek el magatok elé a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... magad elé!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!




Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!
Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!


Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!




















Matematika: Én is tudok számolni 2. kötet 62. oldal






2020.05.08. PÉNTEK, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Kicsi orr, kicsi száj
(mutatás orra, szájra)
Keretezi kicsi áll,
kupolája homlok.
(mutatás állra, homlokra)
Piros arc, piros nyár
(arc simogatása)
áfonyakék szembogár
(mutatás a szemre)
a pillái lombok.
(a szempilla megcsiklandozása)

 









Kedves Szülő!
Gyakoroljátok az ugyanannyi fogalmát!
Tegyél ki 1-2-3-4-5 almát/poharat/tányért/kanalat/plüst/bármit. A gyermek mindegyik alá tegyen ugyanannyi kupakot/babszemet/papírgalacsint.
Ezt végezzétek el 7x!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!





Kedves Szülő!
Gyakoroljátok a három elemű sorozat folytatását!
EGYÉRTELMŰEN KÜLÖNBÖZZENEK EGYMÁSTÓL A TÁRGYAK!
alma-krumpli-hagyma-alma-krumpli-hagyma....
kanál-kés-villa-kanál-kés-villa....
szalvéta-pohár-tányér-szalvéta-pohár-tányér....
Bármivel kirakhatjátok ezt a sorozatot!

Amennyiben nem megy önállóan, kérlek állj a gyermek mögé, fogd meg a kezét, és vezesd!
A FELADAT VÉGREHAJTÁSÁRÓL VIDEÓT SZERETNÉK!






Kedves Szülő!
Amennyiben van rá lehetőségetek, nyomtássátok ki a feladatlapokat! Ha ez nem megoldható, kérlek rajzolj a gyeremek füzetébe valami hasonlót!

( Figyelj arra, hogy a gyermek könyöke és a csuklója az asztalon legyen! Ha szükséges fogd meg a kezét és csak csuklóból mozgasd!)

Ha a feladatok elkészültek, tegye ki a Kész vagyok! kártyát, majd kérheti a jutalmát!  




Melyik nem illik a sorba? Karikázd be!


Vezesd végig az úton a ceruzád! Vigyázz, ne térj le az útról!
Kedves Szülő! Kérlek, itt is fogd meg a gyermeked kezét, és segítsd, hogy lassan haladjon és az úton belül maradjon!






A FELADAT VÉGREHAJTÁSÁRÓL VIDEÓT SZERETNÉK!Ű






















2020.05.07. csütörtök - énekóra

Sziasztok!

I. A mai énekórát ismét egy kis bemelegítéssel kezdjük és mivel most változatosabb az időjárás, talán izgalmasabb is lesz. Nézd meg milyen az idő odakint. Azt a dalt (vagy akár többet is) énekeld el, amilyen idő van odakint. Először hallgasd meg a dalokat, utána énekelj:

  • ha süt a nap: 🌞 

Süss fel nap, fényes nap, (a nap sugarainak imitálása: vállkörzés, közben ujjaink mozgatása)
kertek alatt a ludaink megfagynak. (didergés utánzása, közben karok simogatása)
  • ha esik az eső: ⛆☔🌂

Ess eső, ess, holnap délig ess, Zab szaporodjék, búza bokrosodjék, Az én hajam olyan legyen, mint a csikó farka, Még annál is hosszabb, Mint a Duna hossza.

  • ha fúj a szél: 🌬🍃
Fújja a szél a fákat, (törzshajlítás oldalra, felnyújtott karokkal)
           letöri az ágat, reccs. (guggolás / finoman asztalra vagy combra csapás)

II. Most pedig megismerkedünk az alapvető ritmusokkal, azok jelével és kifejezésével. Ezek azért fontosak nekünk, mert minden dalt - amit hallgatunk vagy énekelünk - ugyanúgy le tudunk írni ezekkel a jelekkel, mint egy mondatot betűkkel, szavakkal. A ritmusjelek kottát alkotnak. Az alapvető ritmusaink a , a titi és a szün (szünet). Csatolok képeket ezekről:

TÁ - ha ezt látod tapsolj egyet

TITI - ha ezt látod tapsolj kettőt gyorsan egymás után
SZÜN (szünet) - ha ezt látod érintsd össze a tenyereidet magad előtt, nyisd szét őket két oldalra, majd újra zárd őket össze magad előtt



Ehhez kapcsolódóan gyakoroljátok a ritmusjeleket ezzel a játékkal.

III.
 Hoztam nektek néhány dalt. Szeretném, ha ezeket többször is meghallgatnátok és idővel megtanulnánk őket.








IV. Szokás szerint egy kis pihenéssel zárjuk az énekórát.

Jó munkát kívánok!