2020. május 10., vasárnap

2020.05.11. hétfő (kézműves foglalkozás - rajz)

Sziasztok!

Képzeljétek el, vasárnap, azaz május 10-én volt a madarak és fák világnapja. Ennek a napnak az a célja, hogy felhívja a figyelmünket a természetvédelem fontosságára: arra, hogy vigyáznunk kell a környezetünkre és az ottélőkre. Éppen ezért a mostani hetünk középpontjában ez a világnap fog állni. Remélem élvezni fogjátok.

A mai napon egy gyönyörű, virágbaborult fát fogtok festeni. Megmutatom hogyan néz ki és mik lesznek a lépései:


Szükséges eszközök:

  • festék
  • 4-5 db fülpiszkálók, plusz a fülpiszkálók összefogására befőttes gumi
  • festéktál
  • (vastagabb) papír
  • ecset

Az elkészítés menete:

0. lépés: ha van kedved te is megfestheted a fa hátterét te is, tetszőleges, inkább halványabb színre. Ha ezt a lépést is elvégzed, fontos, hogy várd meg a száradást, mielőtt továbblépnél.

1. lépés: fesd meg a fa törzseit és ágait barna festékkel! Igyekezz minél több ágat megfesteni az ecseteddel. (Megjegyzés: Kedves szülők! Ezt a fát előrajzolhatjátok segítségképp a gyerekeknek ceruzával, hogy ők aztán csak átfessék. Köszönöm!)

2. lépés: fogd meg a fülpiszkálókból rögtönzött ecsetedet és mártsd a festékedbe. Ezután nyomdázz vele a faágak mentén, illetve kissé eltávolodva azoktól. Kedvedre választhatsz színt a virágokhoz és akár többfélével is dolgozhatsz! (Megjegyzés: fülpiszkáló híján nyomdázhatsz az ujjaiddal is)

Megjegyzés: Ha nincs otthon festéked, arra kérlek, hogy rajzolj egy szép tavaszi fát, körülötte virágokkal.

Játék:

Ha elkészültetek az alkotásaitokkal egy kis játékra hívlak benneteket.
  • Keresd ki a sorból melyik fa jelenik meg!

Jó munkát kívánok!



2020.05.11. HÉTFŐ, 6. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Kedves Szülő!

Kérlek, mutasd be gyermekednek az alábbi képeken szereplő mozdulatokat, majd a gyermek mutassa be azokat! 


Narancssárga matek: 122.,123. oldalak


Melyik az a szám, amelyik 12-nél 6-tal több?
Melyik az a szám, amelyik a 8-nál 6-tal kevesebb? / Melyik az a szám, amelyik a 8-nál 6-tal több?
Melyik az a szám, amelyik a 15-nél 6-tal kevesebb? / Melyik számnál  a 15-nél 6-tal több?
...


Meseolvasó 112. oldal Hogyan tanította meg úszni fülest a rák?

Kedves Szülő!
Kérlek, olvasd fel a mesét a gyermekednek!
Beszéljétek meg a következő kérdéseket:
- Kik álltak meg a patak partján?
- Ki az a Füles?
- Ki pottyant bele a vízbe?
- Mit kiabáltak a gyerekek?
- Ki akart e jönni a vízből Füles?
- Mit látott a vízben Füles?
- Miért botlott meg és esett el Füles?
- Mit csinált Füles a mancsával?
- Mit jelentett ki büszkén Füles?

Az első öt kérdésre a választ írd le a füzetedbe is! Egész mondatokkal válaszolj!

Oldjátok meg a munkafüzet 53. oldal feladatait!


2020.05.11. HÉTFŐ, 5. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Kedves Szülő!

Kérlek, mutasd be gyermekednek az alábbi képeken szereplő mozdulatokat, majd a gyermek mutassa be azokat! 


Olvasókönyv 195. oldal Ki a veszélyesebb
Kedves Szülő, kérlek olvasd el a mesét a gyermekednek!
Beszéljétek meg, miről szólt a történet!
Oldjátok meg a munkafüzet 65. oldal 3., 4. feladatait!

Válaszolj a következő kérdésekre a füzetedbe! Egész mondatokkal felelj!
Ki sétálgatott az udvaron?
Milyen állatokat látott a kisegér?
Melyik volt a kedvesebb állat a szemében a macska vagy a kakas?
Az egérre nézve melyik a veszélyesebb állat, a kakas vagy a macska?

Számolás tankönyv: 72.,73. oldal feladatai


2020.05.11. HÉTFŐ, 4. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Kedves Szülő, Nagytestvér!
Kérlek, mutasd be gyermekednek az alábbi képeken szereplő mozdulatokat, majd a gyermek mutassa be azokat! 




Matematika tankönyv: 72.,73. oldalak

Olvasókönyv 159. oldal 4. feladat
A mondatokat írd le a füzetbe!
Olvasás munkafüzet 38., 39. oldalak
A 7. FELADAT OLVASÁSÁRÓL VIDEÓT KÉREK!



2020.05.11. HÉTFŐ, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
Készíts egy 3x3-as rácsot, és válasszatok ki 9 plüsst, ezzel jelezve a gyermeknek, hogy hány helyre kell tenni plüsst és mennyi van még hátra.
A következő utasítások szerint helyezzétek el a rácsokba a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... középre!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!

Kedves Szülő!

Kérlek, mutasd be gyermekednek az alábbi képeken szereplő mozdulatokat, majd a gyermek mutassa be azokat! 



Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő képeket és mondatokat!
Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe!  


Tanuljunk együtt! 23.,24. oldalak

Matematika: Én is tudok számolni 3. kötet 
5., 6., 7. oldalak




2020.05.11. HÉTFŐ, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Végezzétek el ezeket az arcjátékokat!



Játszátok a következőt!
Kedves Szülő!
Egy műanyag tálba tölts vizet, és tegyél bele néhány kupakot!
Két kanállal, fakanállal, evő pálcával próbálja meg a gyermek kiszedni a vízből a kupakokat!
Jó mókázást! 



Próbáljátok ki ezt is!

Egy nagyobb és egy kisebb műanyag üvegre lesz szükségetek.
A kisebb műanyag üvegbe vizet kell tölteni, majd azt áttölteni a nagyobb üvegbe.


Kedves Szülő!
Kérlek rajzolj a járdára 3 kört! Tegyél mindegyikbe egy-egy plüst/ finomságot.
Akkor veheti ki a gyermek a plüsst a karikából, ha sikerül beledobni a körbe a babzsákot/ kavicsot.



Folytasd a megkezdett sor színezését!













Kedves Szülő!
Az előző feladat szavait kérlek, írd le nagy nyomtatott betűkkel a gyermek füzetébe, majd másolja le azokat.
Ha kész, kérdezd meg tőle, Hol van a virsli?, Hol van a sajt?....a gyermek pedig mutasson rá!

Sárga matek: 66.,67., 68.,69. oldalak




2020.05.11. HÉTFŐ, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Játszátok el a következő mondókát:

Hej, Gyula, Gyula, Gyula
( a combok csapkodása a két tenyérrel gyengéden)
Szól a duda, duda, duda,
( a has csapkodása a két tenyérrel gyengéden)
Pest, Buda, Buda, Buda
( a vállak csapkodás a két tenyérrel gyengéden)
Pattogatott kukorica.
( a haj kócolása viccesen két kézzel)

Végezzétek el ezeket az arcjátékokat!
Kedves Szülő!
Kérlek nézd meg a videót, és a videó alapján mutasd a feladatokat a gyermekednek!
Próbájátok tükör előtt végezni a feladatokat!


Játszátok a következőt!
Kedves Szülő!
Egy műanyag tálba tölts vizet, és tegyél bele néhány kupakot!
Két kanállal, fakanállal, evő pálcával próbálja meg a gyermek kiszedni a vízből a kupakokat!
Jó mókázást! 



Próbáljátok ki ezt is!

Egy nagyobb és egy kisebb műanyag üvegre lesz szükségetek.
A kisebb műanyag üvegbe vizet kell tölteni, majd azt áttölteni a nagyobb üvegbe.


Kedves Szülő!
Kérlek rajzolj a járdára 3 kört! Tegyél mindegyikbe egy-egy plüst/ finomságot.
Akkor veheti ki a gyermek a plüsst a karikából, ha sikerül beledobni a körbe a babzsákot/ kavicsot.



Folytasd a megkezdett sor színezését!
Színezz ugyannyi kört, mint amennyi formát látsz a négyzetben!

Írd át a betűelemeket! Lassan dolgozz!