2020. május 13., szerda

2020.05.14. CSÜTÖRTÖK, TESTNEVELÉ


2020.05.14. csütörtök (kézműves foglalkozás - technika)

Sziasztok!

A mai kézműves foglalkozásunkon egy többlépésből alkotással készültem nektek. Igényel egy kis előkészületet. Elárulhatom, hogy gólyát fogunk készíteni.


Az általunk elkészített gólya pedig hasonlóan fog kinézni:

Ehhez szükséged lesz:

  • fehér lapra,
  • fekete lapra (fehér is jó, ha kiszínezed feketére)
  • piros/narancssárga lapra (fehér is jó, ha kiszínezed)
  • ceruzára
  • ragasztóra
  • ollóra

Az alábbi részeket kell előkészítenünk:

  • egy kisebb kört a fejnek
  • egy nagyobb kört a testnek
  • egy testtel megegyező méretű kört a szárnynak
  • egy fehér csíkot a nyaknak
  • két narancssárga/piros csíkot a lábaknak
  • egy kihajtható háromszöget a csőrnek
Az előkészítésben a gyerekek is tudnak segíteni: ha előrajzoljuk nekik a kivágandó részeket, ők utána ki tudják azt vágni a vonalak mentén. Sőt, ha vannak nagyobb kupakjaink vagy formáink, amit körberajzolhatnak a testhez, fejhez, szárnyhoz, azt is csinálhatják.



Az előkészítés részeként a lábakat és a nyakat hajtsuk meg harmonikahajtással. A szárny fekete körét hajtsuk ketté.

Lépések:

1. lépés: Ragasszuk fel a fejre a csőrt. Rajzoljuk meg a gólyánk szemét.


2. lépés: Ragasszuk a nyakat a fejhez, majd a nyak alját erősítsük a testhez.

3. lépés: A félbehajtott szárnyba illesszük bele a testet és ragasszuk oda. Ragasztozuk be a félbehajtott kör mindkét belső oldalát. (A képen még csak az egyik oldalt ragasztottam.)


4. lépés: Ragasszuk a gólyánk lábait a testhez.


És el is készült a gólyánk! Nagyon ügyesek voltatok!

Játék:

Ha elkészült alkotással és segítettél elpakolni, jöhet egy kis játék:

Jó munkát kívánok!


2020.05.14. csütörtök - ének

Sziasztok!

I. A mai énekórát ismét egy kis bemelegítéssel kezdjük és mivel most változatosabb az időjárás, talán izgalmasabb is lesz. Nézd meg milyen az idő odakint. Azt a dalt (vagy akár többet is) énekeld el, amilyen idő van odakint. Először hallgasd meg a dalokat, utána énekelj:

  • ha süt a nap: 🌞 


Süss fel nap, fényes nap, (a nap sugarainak imitálása: vállkörzés, közben ujjaink mozgatása)
kertek alatt a ludaink megfagynak. (didergés utánzása, közben karok simogatása)
  • ha esik az eső: ⛆☔🌂


Ess eső, ess, holnap délig ess, Zab szaporodjék, búza bokrosodjék, Az én hajam olyan legyen, mint a csikó farka, Még annál is hosszabb, Mint a Duna hossza.

  • ha fúj a szél: 🌬🍃
Fújja a szél a fákat, (törzshajlítás oldalra, felnyújtott karokkal)
           letöri az ágat, reccs. (guggolás / finoman asztalra vagy combra csapás)

II. Most pedig megismerkedünk az alapvető ritmusokkal, azok jelével és kifejezésével. Ezek azért fontosak nekünk, mert minden dalt - amit hallgatunk vagy énekelünk - ugyanúgy le tudunk írni ezekkel a jelekkel, mint egy mondatot betűkkel, szavakkal. A ritmusjelek kottát alkotnak. Az alapvető ritmusaink a , a titi és a szün (szünet). Csatolok képeket ezekről:

TÁ - ha ezt látod tapsolj egyet

TITI - ha ezt látod tapsolj kettőt gyorsan egymás után
SZÜN (szünet) - ha ezt látod érintsd össze a tenyereidet magad előtt, nyisd szét őket két oldalra, majd újra zárd őket össze magad előtt



Ehhez kapcsolódóan gyakoroljátok a ritmusjeleket ezzel a játékkal.

Ha ez már jól megy, próbáljuk meg eltapsolni az alábbi három ritmussort. Segítségképp ezt lerajzolhatjuk egy papírra, akár nagyobb méretben, a sorokat egymástól nagyobb tagoltságban, a digitális eszközön pedig a fentebbi kézjeleket mutatva.


III.
 Hoztam nektek néhány dalt. Szeretném, ha ezeket többször is meghallgatnátok és idővel megtanulnánk őket.


Csip-csip csóka


Gólya, gólya, gilice


Kis kacsa fürdik


Én kis kertet kerteltem

IV. Szokás szerint egy kis pihenéssel zárjuk az énekórát.


Jó munkát kívánok!