2020. május 21., csütörtök

2020.05.22. péntek (kézműves foglalkozás - rajz)

Sziasztok!

Ahogy a hét elején jeleztem, a mai kézműves foglalkozásunkon wc-papír gurigára vagy lufira lesz szükségünk. Képzeljétek el, ezek segítségével fogunk hernyót alkotni.

így nézhet ki egy hernyó



A mi alkotásaink pedig ezekhez hasonlóan fognak kinézni:

Ha lufival dolgozol:


Ha gurigával dolgozol:



Szükséges eszközök:

  • papír
  • festék
  • festéktál
  • ecset
  • wc-papír guriga / lufi
A nyomdázás során próbáld meg leutánozni a hernyó hullámzó mozgását.

Ha nincs otthon festéked, akkor a guriga körberajzolásával is elkészítheted a hernyót. Igyekezz szép színes hernyót készíteni!

Képzeljétek el, hogy a valódi hernyókból idővel csodaszép lepkék lesznek. Ezen a képen láthatjátok a folyamatot:



Annak érdekében, hogy még jobban el tudd képzelni mi is történik mire a hernyóból lepke lesz, készítettem nektek egy rövid kis videót. Nézzétek meg! Ne felejtsd el, hogy ez a videó fel van gyorsítva, tehát a valóságban nem ilyen gyorsan zajlik le ez a folyamat.


Játék

Az alkotás és videónézés utánra pedig hoztam nektek néhány játékot is. Többet is kipróbálhatsz vagy válaszd azt, amelyik a legjobban tetszik:

Ezzel a csodaszép pillangóval kívánok nektek jó munkát és kellemes hétvégét!


2020.05.22. PÉNTEK, 6. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Pörgess ötször a szerencsekeréken és mutasd te is, amit forgattál!



A fénymásolt szövegértések közül:Róka a kútban című történet elolvasása és a hozzá tartozó feladatok megoldása

Narancssárga matek: 130. oldal


2020.05.22. PÉNTEK, 5. TANULÓ














2020.05.22. PÉNTEK, 4. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


Pörgess ötször a szerencsekeréken és mutasd, amit pörgettél!



Olvasókönyv 173. oldal
Munkafüzet 49-50. oldalak


Matematika tankönyv: 88. oldal





2020.05.22. PÉNTEK, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

Kedves Szülő!
Kérlek, mutasd a gyermekednek, amit a képen látsz, a gyermek próbálja leutánozni a kéztartásod!






Én is tudok számolni 3. : 27.,28.,29. oldalak

Tanuljunk együtt! 37.,38. oldalak

Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő képeket és mondatokat!
Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe! 









2020.05.22. PÉNTEK, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


































Én is tudok számolni 3. : 14.,15.,16. oldalak
A 11. oldal feladatait írd le a füzetedbe és számolj az ujjaidon!


2020.05.22. PÉNTEK, 1. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?





















Próbáljátok ki ezt a játékot!

Kedves Szülő!
Egy hosszú zsineg egyik végét erősítsd az autóra, másik végét egy ceruzára, botra, papír hengerre.
A feladat az, hogy az autót magunkhoz húzzok azáltal, hogy a papírhengert két kézzel forgatjuk a kezünkben, így feltekeredik rá a zsineg.


Próbáljátok ki ezt a feladatot is!
Egy csipesz segítségével próbájatok apró tárgyakat, papír fecniket összegyűjteni egy tálkába!


Írd át a szaggatott vonalakat!
Lassan dolgozz!








2020.05.21. csütörtök - ének

Sziasztok!

I. A mai énekórát ismét egy kis bemelegítéssel kezdjük és mivel most változatosabb az időjárás, talán izgalmasabb is lesz. Nézd meg milyen az idő odakint. Azt a dalt (vagy akár többet is) énekeld el, amilyen idő van odakint. Először hallgasd meg a dalokat, utána énekelj:

  • ha süt a nap: 🌞 




Süss fel nap, fényes nap, (a nap sugarainak imitálása: vállkörzés, közben ujjaink mozgatása)
kertek alatt a ludaink megfagynak. (didergés utánzása, közben karok simogatása)
  • ha esik az eső: ⛆☔🌂




Ess eső, ess, holnap délig ess, Zab szaporodjék, búza bokrosodjék, Az én hajam olyan legyen, mint a csikó farka, Még annál is hosszabb, Mint a Duna hossza.

  • ha fúj a szél: 🌬🍃
Fújja a szél a fákat, (törzshajlítás oldalra, felnyújtott karokkal)
           letöri az ágat, reccs. (guggolás / finoman asztalra vagy combra csapás)

II. Most pedig folytatjuk az ismerkedést az alapvető ritmusokkal, azok jelével és kifejezésével. Ezek azért fontosak nekünk, mert minden dalt - amit hallgatunk vagy énekelünk - ugyanúgy le tudunk írni ezekkel a jelekkel, mint egy mondatot betűkkel, szavakkal. A ritmusjelek kottát alkotnak. Az alapvető ritmusaink a , a titi és a szün (szünet). Csatolok képeket ezekről:

TÁ - ha ezt látod tapsolj egyet

TITI - ha ezt látod tapsolj kettőt gyorsan egymás után
SZÜN (szünet) - ha ezt látod érintsd össze a tenyereidet magad előtt, nyisd szét őket két oldalra, majd újra zárd őket össze magad előtt



Ehhez kapcsolódóan gyakoroljátok a ritmusjeleket ezzel a játékkal.

Ha ez már jól megy, próbáljuk meg eltapsolni az alábbi három ritmussort. Segítségképp ezt lerajzolhatjuk egy papírra, akár nagyobb méretben, a sorokat egymástól nagyobb tagoltságban, a digitális eszközön pedig a fentebbi kézjeleket mutatva.




III.
 Hoztam nektek néhány dalt. Szeretném, ha ezeket többször is meghallgatnátok. Amelyiket ismered énekeld is!


Én kis kertet kerteltem

Bóbita



Bújócska

IV.  A mai óránkat nem csak pihenéssel zárjuk, hanem jógázni fogunk. A jóga mellé is indíthattok kellemes, relaxáló zenét, mint például ezt:


A jóga videóját pedig itt ↓ talaljátok. Pihentető, mégis átmozgat. Csináljátok annyi ideig, ameddig jól esik. 




Jó munkát kívánok!