2020. május 28., csütörtök

2020.05.29. péntek (kézműves foglalkozás - rajz)

Sziasztok!

A mai órán lezárjuk a közlekedés témáját. Jelzőlámpát fogunk készíteni. A jelzőlámpa így néz ki:

Ez az eszköz segít nekünk a közlekedésben. A gyalogosoknak, autósoknak, bicikliseknek és mindenkinek, aki közlekedik. Megmutatja, hogy mikor indulhatunk el és mikor kell várakoznunk. 

Ha zöld a lámpa mit kell tennünk? Ha piros?


Ebben a kis videóban láthatod a zebrán való átkelés szabályait. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk vagy sietünk, mint a cica, sosem szabad lelépnünk a járdáról az útra, ha piros a lámpa. Ahol nincs lámpa, ott pedig mindig alaposan körbe kell néznünk, hogy jön-e valamilyen jármű!

A mai nap jelzőlámpát fogtok készíteni.

Szükséges eszközök:

  • papír
  • festék
  • ecset
  • ecsettál
      VAGY
  • papír
  • színeslapok
  • ragasztó

      VAGY
  • papír
  • színesceruza / zsírkréta


Hasonló sablont megrajzolva ki lehet festeni ecsettel, szivaccsal vagy ki lehet színezni.


Az otthoni eszközöknek és kedveteknek megfelelően válasszátok ki, hogy melyik ötletet valósítjátok meg.

Videó

Pihenésképp hoztam nektek egy kis dalt. Hallgassátok meg!


Jó munkát kívánok és kellemes hétvégét!


2020.05.29. PÉNTEK, 1. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



 















Kedves Szülő!
Játszátok a korábbról ismert játékokat!




 Színezz a minta alapján!




Írd át a szaggatott vonalakat! Lassan dolgozz! 


Színezz ugyanannyi téglalapot, amennyi ábrát látsz!



2020.05.29. PÉNTEK, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?








Kedves Szülő!
Kérlek olvasd fel a képek melletti mondatokat a gyermeknek, majd keressétek meg az alsó sorban a hozzá tartozó képet!











Matematika: Én is tudok számolni 3. kötet: 27.,28.,29. oldalak




Kedves Szülő!
A fenti feladat szavai kérlek, írd le a gyermek füzetébe nagy nyomtatott betűkkel, majd kérdezd tőle, hogy hová van írva: hamburger, gofri, palacsinta.....





Kedves Szülő!
A fenti feladat szavai kérlek, írd le a gyermek füzetébe nagy nyomtatott betűkkel, majd kérdezd tőle, hogy hová van írva:hűtő, mikró......








Kedves Szülő!
Az utolsó feladat szavait kérlek, írd le a gyermek füzetébe nagy nyomtatott betűkkel soronként egyet, majd a gyermek másolja le azokat.
Kérdezd tőle, hogy hova van írva: sajt, vaj, kalács.....? A gyermek mutassa meg!







Kedves Szülő!
Kérlek olvasd fel a mondatokat a gyermekednek!




2020.05.29. PÉNTEK, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?



Vegyétek elő a kedvenc plüsseidet!

Kedves Szülő!
Készíts egy 3x3-as rácsot, és válasszatok ki 9 plüsst, ezzel jelezve a gyermeknek, hogy hány helyre kell tenni plüsst és mennyi van még hátra.
A következő utasítások szerint helyezzétek el a rácsokba a plüssöket:
- Tedd a ..(tigrist)....... középre!
- Tedd mögé a ....(kacsát)........!
- Tedd a kettő közé a ...........!
- Tedd a ............ elé a ............!
- Tedd a .......... és a .......... közé a ...........!
- Tedd a ............ jobb oldalára a ...............!
- Tedd a ............bal oldalára a ...................!


Matematika: Én is tudok számolni 3. kötet :41.,42.,43. oldalak
A 41. oldal műveleteit írd le a füzetbe és számolj a kezeden!


Tanuljunk együtt! 45.,46. oldalak


Kedves Szülő!
Vágjátok szét a következő szavakat!
Csoportosítsátok azokat a főfogalmak alá és ragasszátok be a gyermek füzetébe!





Párosítsátok a képeket a megfelelő mondatokkal, majd ragasszátok be azokat a gyermek füzetébe!
















2020.05.29. PÉNTEK, 4. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?








Először a mondatok befejezését olvasd el, utána párosítsd a mondatok elejével!

























2020.05.29. PÉNTEK, 6. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?





Először a mondatok befejezését olvasd el, utána párosítsd a mondatok elejével!



















2020.05.29. PÉNTEK, 5. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?

Milyen nap van ma?





Először a mondatok befejezését olvasd el, utána párosítsd a mondatok elejével!