A
reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik
év van?
Melyik
évszak van?
Milyen
az időjárás?
Melyik
hónap van?
Milyen
nap van ma?
Milyen
nap volt tegnap?
Milyen
nap lesz holnap?
Matematika:
Matematika
tankönyv II.: 20-21.oldal
Munkafüzet
II. 13. oldal
Magyar:
Olvasókönyv:
F betű olvasása és a hozzá tartozó feladatok olvégzése
Olvasás
mf. II. 4.,5. oldal
írás:
-
Az olvasás mf. II. 4. oldal/ 4. feladat
összetartozó szótagjait írja le a füzetbe!
-
Az 5. oldal képeihez tartozó szavak írja
le a füzetbe!
-
Az 5. oldal 7. feladatának igaz mondatait
írja le a füzetbe!
Mielőtt
leírná a füzetbe. Számoljátok meg az ujjaitokon, hogy hány szóból áll a mondat?
Hány szót kell leírnia? A szavakon belül közel kerüljenek egymáshoz a betűk, ha
leírta a szót, egy ujjnyi távolságra kezdheti írni a következő szót. A mondat
végére mindig mondatvégi írásjel kerül, ebben az esetben pont.
A
vastag vonalra írjon és két emelet magasak legyenek a betűk. Nézzétek meg
együtt, hogy melyik két emeletbe írhat!
Környezet:
Testrészek
megnevezése saját teste:
Mutasd
meg a fejed!
Mutasd
meg a nyakad!
Mutasd
meg a vállad!
Mutasd
meg a könyököd!
Mutasd
meg a hasad!
Mutasd
meg a bordád!
Mutasd
meg a csípőd!
Mutasd
meg a combod!
Mutasd
meg a térded!
Mutasd
meg a lábfejed!
Mutasd
meg a lábujjad!
Vegyél
a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
Tedd
az asztal alá!
Tedd
az asztal lábához!
Tedd
az asztal mellé!
Emeled
az asztal fölé!
Tedd
az asztal jobb oldalára!
Tedd
az asztal elé!
Tedd
az asztal bal oldalára!
Tedd az asztal mögé!
Kedves Szülő! Arra kérlek, hogy kösd be a gyermek szemét egy
sállal/kendővel és így vezesd körbe a szobájában/folyosón/konyhában/nappaliban!
Csak érintéssel, tapintással informálódhat. Kérdezd meg, hogy hol vagytok, adj
a kezébe egy-egy tárgyat (plüss, könyv, autó, pohár, tányér,liszt, kristálycukor,
csoki, szappan, törölköző….)
Beszéljétek meg a séta végén, hogy mi segített abban, hogy
megismerje a kezébe adott tárgyakat!
-
A tárgy hőmérséklete: hideg/meleg
-
A tárgy felszíne: sima/ puha/ kemény/
érdes
-
Az illata
-
Az íze
-
A hangja: csörög/ hangot ad ki…..
Beszéljétek
meg, hogy melyik tulajdonságot mivel érezte?
-
A hőmérsékletet a kezével/bőrével
-
A tárgy felszínének puhaságát, érdességét,
keménységét…is a bőrével/kezével
-
A tárgy illatát az orrával.
-
A tárgy ízét a nyelvével.
-
A tárgy hangját a fülével.
Mondd el neki, hogy ezeket érzékszerveknek
nevezzük. Ezekkel érzékeljük a külvilágot, ezek segítségével ismerkedünk meg a
környezetünkkel.
Melyik érzékszervet nem használta a
séta során?
A szemet.
A szemünkkel milyen információt
tudunk gyűjteni a világról?
A tárgyak formájáról,
színéről, helyéről kapunk pontos információt.
Játszátok a következő játékot:
Én látom, amit te nem
Ez a játék kiváló unaloműző. A gyermekeddel felváltva válasszatok ki egy bizonyos színű tárgyat a környezetből. Ekkor egyikőtök azt mondja: Látok valamit, látok valamit, amit te nem. Annyit mondok, hogy (sárga, piros, kék, stb). a másiknak ki kell találni, mi az, amit kinéztél. Eközben pontosan meg kell figyelni a környezetet és a benneteket körülvevő dolgok színét.
Ez a játék kiváló unaloműző. A gyermekeddel felváltva válasszatok ki egy bizonyos színű tárgyat a környezetből. Ekkor egyikőtök azt mondja: Látok valamit, látok valamit, amit te nem. Annyit mondok, hogy (sárga, piros, kék, stb). a másiknak ki kell találni, mi az, amit kinéztél. Eközben pontosan meg kell figyelni a környezetet és a benneteket körülvevő dolgok színét.
Nézzétek
meg ezt a mesét a látásról!
Testnevelés: