A
reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik
év van?
Melyik
évszak van?
Milyen
az időjárás?
Melyik
hónap van?
Milyen
nap van ma?
Milyen
nap volt tegnap?
Milyen
nap lesz holnap?
magyar:
Vegyél
a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
Tedd
az asztal alá!
Tedd
az asztal lábához!
Tedd
az asztal mellé!
Emeled
az asztal fölé!
Tedd
az asztal jobb oldalára!
Tedd
az asztal elé!
Tedd
az asztal bal oldalára!
Tedd
az asztal mögé!
Olvasd el, a képhez tartozó rövid mese részletet, majd
válaszolj a kérdésekre!
Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a gyermek füzetébe és jelöld ki
a válaszok helyét!
Mielőtt
leírná a füzetbe a válaszokat, számoljátok meg az ujjaitokon, hogy hány szóból
áll a mondat? Hány szót kell leírnia? A szavakon belül közel kerüljenek
egymáshoz a betűk, ha leírta a szót, egy ujjnyi távolságra kezdheti írni a
következő szót. A mondat végére mindig mondatvégi írásjel kerül, ebben az esetben
pont.
A
vastag vonalra írjon és két emelet magasak legyenek a betűk. Nézzétek meg
együtt, hogy melyik két emeletbe írhat!
Sorolj
fel öt dolgot, amit a képen látsz!_________________________________________
Hol
van a szék? _________________________________________________
(Az
ágy előtt.)
Hol
van a babahordozó? _________________________________________________
(A
szekrény tetején.)
Hol
ül Anya? _________________________________________________
(A
széken.)
Hol
van a kád? _________________________________________________
(A
mérleg és a párna között.)
Hol
van a lámpa? ___________________________________________
(Az
ágy fölött.)
Milyen
kedve van apának? ____________________________________________
(Apa
mérges.)
Miket
látsz a polcon? _____________________________________
(Könyveket.)
Matek:
zöld matek: 20.,21.,22.,23.
testnevelés:
Ebben a csúnya szürke hideg időben találtam egy
vicces, táncos tornázós videót. Hátha felvidít titeket is!
környezet:
Testrészek
megnevezése saját teste:
Mutasd
meg a fejed!
Mutasd meg a füled!
Mutasd
meg a nyakad!
Mutasd
meg a vállad!
Mutasd
meg a könyököd!
Mutasd
meg a hasad!
Mutasd
meg a bordád!
Mutasd
meg a csípőd!
Mutasd
meg a combod!
Mutasd
meg a térded!
Mutasd
meg a lábfejed!
Mutasd
meg a lábujjad!
Nekünk felnőtteknek már természetes
az, hogy hangokból áll a világ, de nektek, gyermeknek nem biztos, hogy az!
Számtalan hang veszi körül minket, amire sokszor nem is figyelünk már oda, mert
természetes, hogy körülvesz minket, de van, hogy nem is tudjuk, hogy mik ezek a
hangok.
Ma megint egy játékra hívlak titeket!
Kedves Szülő! Kérlek, kösd be ismét a
gyermek szemét és tegyetek egy sétát a lakásban most azért, hogy milyen
különféle neszeket lehet hallani, és hogy beazonosítsátok, hogy vajon minek a
hangját halljátok.
(hűtő búgása, óra ketyegése, mikró
csengése, kanalak csörgése, újságpapír susogása, wc tartály zubogása, a víz
folyása, függöny elhúzása…….)
Küldök én is egy linket, ahol a
természet hangjait hallgathatjátok meg.
Ne mondd meg előre, hogy most minek a
hangját lehet hallani, próbálja meg kitalálni a gyermek!
zörejek
Egy újabb játék:
Kereső hangjátékok
Ezeket a
játékokat szinte bárhogyan variálhatod. A lényege, hogy legyen egy tárgyatok,
ami hangosan szól, hogy hang alapján lehessen keresni vagy szólni, amikor
megszólal. Hasznos, ha időzíthető tárgyról van szó, például vekker, ébresztőóra,
konyhai időzítő, telefonon.
Figyelj arra
is oda, hogy olyan dallamot válassz, amit gyermeked jobban meghall (mély,
magas), ha elég ügyessé válik a játékban majd, akkor nehezítheted a feladatot a
hang változtatásával is.
A tárgyat
dugd el valahová a szobában, amíg ő kint vár, és megkeresheti.
Kereső hangjátékok
Különféle
cselekvéseket kell végezni akkor, amikor szól a zene, és akkor, amikor nem.
Például:
- valamilyen
szoborpózt felvennie, ha elhallgat a zene
- guggolnia,
ugrálnia, pördülnie, amíg szól a zene
- mondania
valami kedveset, ha elhallgat a zene
- abbahagynia
a mozgást, ha elhallgat a zene vagy elkezdenie, ha megszólal
- adnia
apának puszit, ha szól a zene, anyának, ha nem.
Csak a
fantáziátokon múlik, mit találtok ki, akár a kedvenc játékát, szokásait is
beleviheted.
Ezeket a hangokat, zörejeket, zenéket, neszeket
mind-mind a fülünkkel hallottuk. A környezet hangjait a fülünk fogja fel. A
hangok segítségével tájékozódunk a térben, környezetünkben.