2020. március 24., kedd

2020.03.25. SZERDA, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

magyar:
Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

Olvasd el, a képhez tartozó rövid mese részletet, majd válaszolj a kérdésekre!

Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a gyermek füzetébe és jelöld ki a válaszok helyét!
Mielőtt leírná a füzetbe a válaszokat, számoljátok meg az ujjaitokon, hogy hány szóból áll a mondat? Hány szót kell leírnia? A szavakon belül közel kerüljenek egymáshoz a betűk, ha leírta a szót, egy ujjnyi távolságra kezdheti írni a következő szót. A mondat végére mindig mondatvégi írásjel kerül, ebben az esetben pont.
A vastag vonalra írjon és két emelet magasak legyenek a betűk. Nézzétek meg együtt, hogy melyik két emeletbe írhat!

Sorolj fel öt dolgot, amit a képen látsz!_________________________________________

Hol van a szék? _________________________________________________
(Az ágy előtt.)
Hol van a babahordozó? _________________________________________________
(A szekrény tetején.)
Hol ül Anya? _________________________________________________
(A széken.)
Hol van a kád? _________________________________________________
(A mérleg és a párna között.)
Hol van a lámpa? ___________________________________________
(Az ágy fölött.)
Milyen kedve van apának? ____________________________________________
(Apa mérges.)
Miket látsz a polcon? _____________________________________
(Könyveket.)  





Matek:
zöld matek: 20.,21.,22.,23.


testnevelés:
Ebben a csúnya szürke hideg időben találtam egy vicces, táncos tornázós videót. Hátha felvidít titeket is!

környezet:
Testrészek megnevezése saját teste:
            Mutasd meg a fejed!
Mutasd meg a füled!
            Mutasd meg a nyakad!
            Mutasd meg a vállad!
            Mutasd meg a könyököd!
            Mutasd meg a hasad!
            Mutasd meg a bordád!
            Mutasd meg a csípőd!
            Mutasd meg a combod!
            Mutasd meg a térded!
            Mutasd meg a lábfejed!
            Mutasd meg a lábujjad!

Nekünk felnőtteknek már természetes az, hogy hangokból áll a világ, de nektek, gyermeknek nem biztos, hogy az! Számtalan hang veszi körül minket, amire sokszor nem is figyelünk már oda, mert természetes, hogy körülvesz minket, de van, hogy nem is tudjuk, hogy mik ezek a hangok.
Ma megint egy játékra hívlak titeket!
Kedves Szülő! Kérlek, kösd be ismét a gyermek szemét és tegyetek egy sétát a lakásban most azért, hogy milyen különféle neszeket lehet hallani, és hogy beazonosítsátok, hogy vajon minek a hangját halljátok.
(hűtő búgása, óra ketyegése, mikró csengése, kanalak csörgése, újságpapír susogása, wc tartály zubogása, a víz folyása, függöny elhúzása…….)
Küldök én is egy linket, ahol a természet hangjait hallgathatjátok meg.
Ne mondd meg előre, hogy most minek a hangját lehet hallani, próbálja meg kitalálni a gyermek!
zörejek

Egy újabb játék:
Kereső hangjátékok
Ezeket a játékokat szinte bárhogyan variálhatod. A lényege, hogy legyen egy tárgyatok, ami hangosan szól, hogy hang alapján lehessen keresni vagy szólni, amikor megszólal. Hasznos, ha időzíthető tárgyról van szó, például vekker, ébresztőóra, konyhai időzítő, telefonon.
Figyelj arra is oda, hogy olyan dallamot válassz, amit gyermeked jobban meghall (mély, magas), ha elég ügyessé válik a játékban majd, akkor nehezítheted a feladatot a hang változtatásával is.
A tárgyat dugd el valahová a szobában, amíg ő kint vár, és megkeresheti.
Kereső hangjátékok
Különféle cselekvéseket kell végezni akkor, amikor szól a zene, és akkor, amikor nem.
Például:
  • valamilyen szoborpózt felvennie, ha elhallgat a zene
  • guggolnia, ugrálnia, pördülnie, amíg szól a zene
  • mondania valami kedveset, ha elhallgat a zene
  • abbahagynia a mozgást, ha elhallgat a zene vagy elkezdenie, ha megszólal
  • adnia apának puszit, ha szól a zene, anyának, ha nem.
Csak a fantáziátokon múlik, mit találtok ki, akár a kedvenc játékát, szokásait is beleviheted.
Ezeket a hangokat, zörejeket, zenéket, neszeket mind-mind a fülünkkel hallottuk. A környezet hangjait a fülünk fogja fel. A hangok segítségével tájékozódunk a térben, környezetünkben.