Sziasztok!
I. A mai énekórát ismét egy kis bemelegítéssel kezdjük és mivel most változatosabb az időjárás, talán izgalmasabb is lesz. Nézd meg milyen az idő odakint. Azt a dalt (vagy akár többet is) énekeld el, amilyen idő van odakint. Először hallgasd meg a dalokat, utána énekelj:
- ha süt a nap: 🌞
Süss fel nap, fényes nap, (a nap sugarainak imitálása: vállkörzés, közben ujjaink mozgatása)
kertek alatt a ludaink megfagynak. (didergés utánzása, közben karok simogatása)
- ha esik az eső: ⛆☔🌂
Ess eső, ess,
holnap délig ess,
Zab szaporodjék,
búza bokrosodjék,
Az én hajam olyan legyen,
mint a csikó farka,
Még annál is hosszabb,
Mint a Duna hossza.
- ha fúj a szél: 🌬🍃
Fújja a szél a fákat, (törzshajlítás oldalra, felnyújtott karokkal)
letöri az ágat, reccs. (guggolás / finoman asztalra vagy combra csapás)
II. Utánozd a mozdulatokat!
III. Most pedig folytatjuk az ismerkedést az alapvető ritmusokkal, azok jelével és kifejezésével. Ezek azért fontosak nekünk, mert minden dalt - amit hallgatunk vagy énekelünk - ugyanúgy le tudunk írni ezekkel a jelekkel, mint egy mondatot betűkkel, szavakkal. A ritmusjelek kottát alkotnak. Az alapvető ritmusaink a tá, a titi és a szün (szünet). Csatolok képeket ezekről:
TÁ - ha ezt látod tapsolj egyet
TITI - ha ezt látod tapsolj kettőt gyorsan egymás után
IV. Mivel ezen a héten a járművekkel foglalkozunk, így járműves dalokat és mondókákat hoztam nektek!
a) Ezt a dalt már ismerjük. Énekeljétek el és kisérjétek a megszokott mozdulatokkal:
Liccs-loccs, liccs-loccs,
(dülöngélés a széken jobbra-balra)
Megy a hajó a Tiszán,
(dülöngélés a széken jobbra-balra)
Integet a kapitány,
(integetés)
Kiabál, trombitál,
(kezünket a szánkhoz emeljük, mintha kiabálnánk)
Míg a hajó meg nem áll.
(egyenletes tapsolás)
b) Először hallgasd meg ezt a dalt. Helyezkedj el a szőnyegen kényelmesen és utánozd a biciklizést! Figyelj, ha gyorsan énekelnek tekerj te is gyorsan, ha pedig lassan, akkor lassíts te is!
Bicikli, bicikli
c) Az első verszakot próbáld te is énekelni!
Megy a gőzös Kanizsára
letöri az ágat, reccs. (guggolás / finoman asztalra vagy combra csapás)
II. Utánozd a mozdulatokat!
III. Most pedig folytatjuk az ismerkedést az alapvető ritmusokkal, azok jelével és kifejezésével. Ezek azért fontosak nekünk, mert minden dalt - amit hallgatunk vagy énekelünk - ugyanúgy le tudunk írni ezekkel a jelekkel, mint egy mondatot betűkkel, szavakkal. A ritmusjelek kottát alkotnak. Az alapvető ritmusaink a tá, a titi és a szün (szünet). Csatolok képeket ezekről:
III. Most pedig folytatjuk az ismerkedést az alapvető ritmusokkal, azok jelével és kifejezésével. Ezek azért fontosak nekünk, mert minden dalt - amit hallgatunk vagy énekelünk - ugyanúgy le tudunk írni ezekkel a jelekkel, mint egy mondatot betűkkel, szavakkal. A ritmusjelek kottát alkotnak. Az alapvető ritmusaink a tá, a titi és a szün (szünet). Csatolok képeket ezekről:
TÁ - ha ezt látod tapsolj egyet |
TITI - ha ezt látod tapsolj kettőt gyorsan egymás után |
IV. Mivel ezen a héten a járművekkel foglalkozunk, így járműves dalokat és mondókákat hoztam nektek!
a) Ezt a dalt már ismerjük. Énekeljétek el és kisérjétek a megszokott mozdulatokkal:
Liccs-loccs, liccs-loccs,
(dülöngélés a széken jobbra-balra)
Megy a hajó a Tiszán,
(dülöngélés a széken jobbra-balra)
Integet a kapitány,
(integetés)
Kiabál, trombitál,
(kezünket a szánkhoz emeljük, mintha kiabálnánk)
Míg a hajó meg nem áll.
(egyenletes tapsolás)
b) Először hallgasd meg ezt a dalt. Helyezkedj el a szőnyegen kényelmesen és utánozd a biciklizést! Figyelj, ha gyorsan énekelnek tekerj te is gyorsan, ha pedig lassan, akkor lassíts te is!
Bicikli, bicikli
c) Az első verszakot próbáld te is énekelni!
Megy a gőzös Kanizsára
IV. A mai óránkat pedig szokás szerint pihenéssel zárjuk. Helyezkedj kényelembe és hallgasd a zenét:
IV. A mai óránkat pedig szokás szerint pihenéssel zárjuk. Helyezkedj kényelembe és hallgasd a zenét: