2020. március 30., hétfő

2020.03.31. KEDD, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

magyar:
Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

rózsaszín Anna, Peti, Gergő 45. oldal
Olvasd el a képhez tartozó mondatokat!

Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a gyermek füzetébe!
Kiket látsz a képen? ______________________________________________________
Milyen színű Anya ruhája? _________________________________________________
Mi van a védőnő mögött a földön? ________________________________________
Mi van Anya mögött? _____________________________________________________
Mi van az asztal fölött? _____________________________________________________
Mi van az asztalon? ________________________________________________________
Mi van a széken? _________________________________________________________
Hány könyvet látsz a polcokon?________________________________________________
Milyen színű a középső cserép? _______________________________________________

Matematika:
sárga matek: 59., 60.
zöld matek: 26.,27.

Környezet:
SZAGLÁS
Szimatoljatok! Hm, finom illata van! Pfuj, ez büdös!
A szagokat gyakran már csak akkor vesszük észre, ha már különösen kellemesnek vagy kellemetlennek érezzük őket. Igazán már csak akkor vesszük észre, mit jelent nekünk a szaglás, amikor tapasztaljuk hiányát, mert náthásak lettünk. Egyszerre csak a legfinomabb falatok sem esnek jól, mert nem érezzük az ízüket, mert a szaglás és ízlelés kiegészítik egymást. Próbáljátok ki, milyen érzés befogott orral megkóstolni valamit.
Kösd be a gyermek szemét egy kendővel és szagoltass meg vele különféle dolgokat: fűszereket (fahéj, oregánó, bazsalikom, kömény, bors) kávét, virágokat, illóolajokat, ecetet, öblítőt, mosószert.

Egy újabb játékra hívlak benneteke!
Éjjeli pávaszem. (játék)

Van hím és nőstény lepke. A nőstény befújja magát parfümmel és elrejtőzik a közelben. A „hím” megkapja a parfümös üveget, megszagolja és ennek alapján meg kell találnia a „lepkelányt”.

Tanulás vagy pihenés közben tehettek a szobába egy illatlámpát vagy illatgyertyát. Ez segíti a koncentrálást, de az ellazulást is. A jó hangulathoz is hozzá járulhat.
Régi emlékeknek is van illata. Egy parfüm, egy virág, egy fa, egy régi bútordarab illata visszavezet minket a múltba. Jó alkalom lehet arra, hogy meséljetek csemetéiteknek a magatok gyermekkoráról, vagy arról.

A szagok egyben jellegzetes ismertető jelek is. Bizonyos üzleteknek megvan a maguk jellegzetes illata. Ilyenek a pékség, vagy a háztartási bolt. Akár városrészeknek, évszakoknak is megvannak a maga jellemző illatai.

Mára is hoztam videót……igaz, ez egy kicsit bonyolultabb, de szerintem nagyon jó ( a „rémisztő” szavakkal ne foglalkozzatok :-D )

Összefoglalva a fentieket:

Az orr a szaglószervünk. Az az érzékszerv, amivel az illatokat érzékelik az emberek és az állatok.
Az anyagok egyik tulajdonsága az az érzet, amit az orr érzékel.
A szaglás egyik fontos érzékelése az embernek.
Az a folyamat, amikor az illatot érzékeli a szaglószerv, és az agy megérti mi az, vagyis hogy mit érez az orr.
Az illatok közül azt, amelyik kellemetlen, büdösnek mondjuk.
A szaglás során a levegőben terjedő piciny, szemmel nem látható anyagokat érzékeli az orr. Ha az illat az ennivalótól származik, összefut a szádban a nyál. Ha kellemetlen helyről jött és büdös, akkor elfintorodsz.
A legrosszabb szagú anyagok akár hányást is okozhatnak. Ez ősi állati ösztön is, ugyanis véd a mérgezéstől. A régi szép emlékek is sokszor az illatról jutnak eszedbe
.


Testnevelés: