A
reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik
év van?
Melyik
évszak van?
Milyen
az időjárás?
Melyik
hónap van?
Milyen
nap van ma?
testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)
TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI
TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI
LOGIKAI KÉSZLET – MEMÓRIA
LOGIKAI KÉSZLET (első a logikai lap, utána a tulajdonságok)
LOGIKAI KÉSZLET- LYUKAS/ NEM LYUKAS
MELYIK NEM ILLIK A SORBA?
MELYIK NEM ILLIK A SORBA?
ÉRZELMEK CSOPORTOSÍTÁS ÖRÖM/BÁNAT
ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK
ÉRZÉKSZERVEK
SZÍNEK BETŰZŐ
ZÖLDSÉGEK SZÓKÉP EGYEZTETŐ
ZÖLDSÉGEK BETŰZŐ
TANSZEREK SZÓKÉP EGYEZTETŐ
környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig
érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket
megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a
bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha
megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon,
ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a
kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
- Rajzoljatok
egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok
ki, mi lehet az!
- Tegyetek
egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget,
plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott
szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.
Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról
(látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll
össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan
használjátok.
Matematika:
sárga matek: 46.,47.
zöld matek: 40.,41.
testnevelés: