2020. április 7., kedd

2020.04.08. SZERDA, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?


testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)




TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI



TÖBB, KEVESEBB, UGYANANNYI





LOGIKAI KÉSZLET – MEMÓRIA





LOGIKAI KÉSZLET (első a logikai lap, utána a tulajdonságok)




LOGIKAI KÉSZLET- LYUKAS/ NEM LYUKAS



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?



MELYIK NEM ILLIK A SORBA?




ÉRZELMEK CSOPORTOSÍTÁS ÖRÖM/BÁNAT




ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK




ÉRZÉKSZERVEK





SZÍNEK BETŰZŐ





ZÖLDSÉGEK SZÓKÉP EGYEZTETŐ



ZÖLDSÉGEK BETŰZŐ



TANSZEREK SZÓKÉP EGYEZTETŐ






környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon, ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
-  Rajzoljatok egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok ki, mi lehet az!

-  Tegyetek egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget, plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.


Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról (látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan használjátok.

Matematika:
sárga matek: 46.,47.
zöld matek: 40.,41.

testnevelés: