2020. április 7., kedd

2020.04.08. SZERDA, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

magyar:
Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

Bogyó és Babóca segít
Olvasd el a képhez tartozó mondatokat!  



Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a gyermek füzetébe!
Hány tojást vett észre Bogyó? _____________________________________________
Hová szaladt Bogyó? _____________________________________________________
Mit csinál a Napocska? ____________________________________________________
Hány virágot látsz a fa bal oldalán? ___________________________________________
Milyen színű virágot látsz a két piros virág között? ______________________________
Milyen színű virágot látsz a rózsaszín és a sárga virág között? _____________________



Matematika:  




környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon, ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
-  Rajzoljatok egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok ki, mi lehet az!

-  Tegyetek egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget, plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.

Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról (látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan használjátok.


ÉRZÉKSZERVEK



ÉRZÉKSZERVEK





ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK






testnevelés: