2020. április 7., kedd

2020.04.08. SZERDA, 5. TANULÓ


Magyar:
· Meseolvasó: 72. oldal: Az asztal alatt
Kedves Szülő!
Kérlek, olvasd fel a mesét a gyermeknek!
Beszéljétek meg a következő kérdéseket:
-          Hol könyökölnek a felnőttek?
-          Hol szeretnek játszani a gyerekek?
-          Mit szeretnek csinálni az asztal alatt? Keressétek ki a meséből!
       ·Olvassa el a gyermek is kétszer a mesét!
· Oldjátok meg a Munkafüzet 39. oldalán lévő feladatokat!
· Írj a füzetedbe 3 mondatot azzal kapcsolatban, hogy mit szeretsz a lakásban játszani és 3 mondatot, hogy mit szeretsz az udvaron játszani!

SZÓ-KÉP EGYEZTETÉS (NÉ-)




SZÓ-KÉP EGYEZTETÉS (SZÁ-)





Matematika:
Narancssárga matek: 97. oldal

környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon, ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
-  Rajzoljatok egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok ki, mi lehet az!

-  Tegyetek egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget, plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.

Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról (látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan használjátok.


ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK




ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK




testnevelés: