A
reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik
év van?
Melyik
évszak van?
Milyen
az időjárás?
Melyik
hónap van?
Milyen
nap van ma?
Vegyél
a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
Tedd
az asztal alá!
Tedd
az asztal lábához!
Tedd
az asztal mellé!
Emeled
az asztal fölé!
Tedd
az asztal jobb oldalára!
Tedd
az asztal elé!
Tedd
az asztal bal oldalára!
Tedd
az asztal mögé!
Magyar:
olvasókönyv: 136.,137. o
munkafüzet: 18. o
Válaszolj a füzetedbe a következő kérdésekre! Egész
mondatokkal felelj!
Mit csinálsz reggel? (Reggel felkelek/mesét
nézek/reggelizek.)
Mit csinálsz délelőtt?
Mit csinálsz délben?
Mit csinálsz délután?
Mit csinálsz este?
Mit csinálsz éjszaka?
Matematika:
Egy kis segítség az órához:
Tk. 40., 41.o
mf. 27.o
környezet:
A bőr, mint érzékszerv
Mondhatjuk, hogy a bőrünk a legnagyobb érzékszervünk. Mindig
érzünk valamit: a ruhánk anyagát, a széket alattunk, a tárgyakat, amelyeket
megfogunk, a szelet, a nap melegét.
Próbáljatok meg jobban figyelni arra, hogy mit éreztek a
bőrötökkel, pl. ha hozzá ér a ruhátok, ha megfogtok egy üvegpoharat, ha
megfogod anya/apa kezét, ha megsimogatják az arcod, ha sütteted magad a napon,
ha fúj a szél vagy esik az eső, ha betakarózol egy puha takaróval, ha berakod a
kezed a hűtőbe, vagy közelíted a kezed a fűtőtesthez.
A mai játék a tapintáshoz:
- Rajzoljatok
egymás hátára az ujjatokkal különféle figurákat, betűket, szavakat! Találjátok
ki, mi lehet az!
- Tegyetek
egy kosárba különféle anyagokat, textilféléket, műanyagot, fémet, fát, üveget,
plüsst, kisautót, építőkockát, kanalat, könyvet stb. Bekötött vagy csukott
szemmel ki kell találni, mit is vesztek a kezetekbe.
Öt féle megközelítésben ugyanazt a világot öt új oldaláról
(látás, hallás, szaglás, ízlelés és tapintás) tudjátok megismerni, de akkor áll
össze az élmény egésszé, ha mind az öt érzékelési lehetőséget tudatosan
használjátok.
ÉRZÉKSZERVEK
ÉRZÉKSZERVEK
ÉRZÉKSZERVEK SZERENCSEKERÉK
testnevelés: