A
reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik
év van?
Melyik
évszak van?
Milyen
az időjárás?
Melyik
hónap van?
Milyen
nap van ma?
Milyen
nap volt tegnap?
Milyen
nap lesz holnap?
magyar:
Vegyél
a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
Tedd
az asztal alá!
Tedd
az asztal lábához!
Tedd
az asztal mellé!
Emeled
az asztal fölé!
Tedd
az asztal jobb oldalára!
Tedd
az asztal elé!
Tedd
az asztal bal oldalára!
Tedd
az asztal mögé!
rózsaszín Anna, Peti, Gergő 45. oldal
Olvasd el a képhez tartozó mondatokat!
Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a gyermek füzetébe!
Kiket látsz a képen? ______________________________________________________
Milyen színű Anya ruhája?
_________________________________________________
Mi van a védőnő mögött a földön?
________________________________________
Mi van Anya mögött?
_____________________________________________________
Mi van az asztal fölött?
_____________________________________________________
Mi van az asztalon?
________________________________________________________
Mi van a széken? _________________________________________________________
Hány könyvet látsz a
polcokon?________________________________________________
Milyen színű a középső cserép?
_______________________________________________
Matematika:
sárga matek: 59., 60.
zöld matek: 26.,27.
Környezet:
SZAGLÁS
Szimatoljatok! Hm, finom illata van! Pfuj, ez büdös!
A szagokat gyakran már csak akkor vesszük észre, ha már különösen kellemesnek
vagy kellemetlennek érezzük őket. Igazán már csak akkor vesszük észre, mit
jelent nekünk a szaglás, amikor tapasztaljuk hiányát, mert náthásak lettünk.
Egyszerre csak a legfinomabb falatok sem esnek jól, mert nem érezzük az ízüket,
mert a szaglás és ízlelés kiegészítik egymást. Próbáljátok ki, milyen érzés
befogott orral megkóstolni valamit.
Kösd be a gyermek szemét egy kendővel és szagoltass
meg vele különféle dolgokat: fűszereket (fahéj, oregánó, bazsalikom, kömény,
bors) kávét, virágokat, illóolajokat, ecetet, öblítőt, mosószert.
Egy újabb játékra hívlak benneteke!
Éjjeli pávaszem. (játék)
Van hím és nőstény lepke. A nőstény befújja magát parfümmel és elrejtőzik a
közelben. A „hím” megkapja a parfümös üveget, megszagolja és ennek
alapján meg kell találnia a „lepkelányt”.
Tanulás vagy pihenés közben tehettek a szobába egy illatlámpát vagy
illatgyertyát. Ez segíti a koncentrálást, de az ellazulást is. A jó hangulathoz
is hozzá járulhat.
Régi emlékeknek is van illata. Egy parfüm, egy virág,
egy fa, egy régi bútordarab illata visszavezet minket a múltba. Jó alkalom
lehet arra, hogy meséljetek csemetéiteknek a magatok gyermekkoráról, vagy
arról.
A szagok egyben jellegzetes ismertető jelek is. Bizonyos üzleteknek megvan a
maguk jellegzetes illata. Ilyenek a pékség, vagy a háztartási bolt. Akár
városrészeknek, évszakoknak is megvannak a maga jellemző illatai.
Mára is hoztam videót……igaz, ez egy kicsit
bonyolultabb, de szerintem nagyon jó ( a „rémisztő” szavakkal ne foglalkozzatok
:-D )
Összefoglalva
a fentieket:
Az orr a szaglószervünk. Az az érzékszerv,
amivel az illatokat érzékelik az emberek és az állatok.
Az anyagok egyik tulajdonsága az az érzet,
amit az orr érzékel.
A szaglás egyik fontos érzékelése az
embernek.
Az a folyamat, amikor az illatot érzékeli
a szaglószerv, és az agy megérti mi az, vagyis hogy mit érez az orr.
Az illatok közül azt, amelyik kellemetlen,
büdösnek mondjuk.
A szaglás során a levegőben terjedő
piciny, szemmel nem látható anyagokat érzékeli az orr. Ha az illat az
ennivalótól származik, összefut a szádban a nyál. Ha kellemetlen helyről jött
és büdös, akkor elfintorodsz.
A legrosszabb szagú anyagok akár hányást is okozhatnak. Ez ősi állati ösztön
is, ugyanis véd a mérgezéstől. A régi szép emlékek is sokszor az illatról
jutnak eszedbe.
Testnevelés: