2020. március 30., hétfő

2020.03.31. kedd (informatika)

Sziasztok!

A mai informatika órán szavakat fogtok írni, valamint lehet egy kicsit játszani is.

Kedves szülők!

A gépelés a 2, 3, 4, 5, 6-os tanuló feladata. A 3, 4, 5, 6-os tanuló írhtaja tollbamondás jelleggel, hallás után a szavakat. Ha nem megy, akkor pedig írjuk fel nekik egy lapra nagy nyomtatott betűkkel a szavakat és azokat gépeljék be, akárcsak a 2. számú tanuló.

A szavak:


  • FA
  • ALMA
  • BABA
  • MACI
  • ASZTAL
  • LABDA
  • VÁZA
  • ZÁSZLÓ
Megjegyzés 1.:  A feladatot kérem asztali gépen vagy laptopon megoldani, amennyiben ezek valamelyike rendelkezésre áll. Ha más eszközzel rendelkeztek, azzal is megoldható, de az elsődlegesek a fentebb említettek legyenek.

Megjegyzés 2.: A gépelést wordben gyakoroltuk, de ha otthon nincs az eszközötökön, akkor bármilyen jegyzettömbhöz hasonló alkalmazás megfelelő vagy akár közvetlenül nekem messengeren elküldve is tökéletes.

Megjegyzés 3.: Az írásjelekkel még nem ismerkedtünk meg az órákon, így a szavak után entert ütnek a gyerekek, de megtanulhatjátok a vessző helyét a billentyűzeten.

Játék

Minden gyermek játszhat az alábbi játékkal: https://egyszervolt.hu/jatek/gyumolcseso.html 

Jó munkát kívánok!

2020.03.31. KEDD, 6. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

Matematika:
lila matek: 84.,85.,86.,87.,
narancssárga matek:89.

Magyar:
Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

Meseolvasó: 42. o Ugorjunk árkot!
Kedves Szülő!
Kérlek, olvasd fel a mesét a gyermeknek!
Beszéljétek meg, miről szólt a történet?
Kis a mese szereplői?
Milyen tulajdonságaik vannak?
Ki ugrotta át az árkot?
Ki esett bele?
Ki maradt az árokban?
Olvassa el a gyermek is egyszer a mesét.
mf.:28.o
A munkafüzet feladatai után olvassa el még egyszer a gyermek a mesét.

Kedves Szülő!
Amennyiben lehetőségetek van, nyomtassátok ki a következő feladatot, majd oldjátok meg.
Ha nincs lehetőségetek nyomtatni, kérlek írjátok le a mondatokat a gyermek füzetébe!  



szó-kép egyeztetés (kar-)

szó-kép egyeztetés (szer-)

Környezet:
SZAGLÁS
Szimatoljatok! Hm, finom illata van! Pfuj, ez büdös!
A szagokat gyakran már csak akkor vesszük észre, ha már különösen kellemesnek vagy kellemetlennek érezzük őket. Igazán már csak akkor vesszük észre, mit jelent nekünk a szaglás, amikor tapasztaljuk hiányát, mert náthásak lettünk. Egyszerre csak a legfinomabb falatok sem esnek jól, mert nem érezzük az ízüket, mert a szaglás és ízlelés kiegészítik egymást. Próbáljátok ki, milyen érzés befogott orral megkóstolni valamit.
Kösd be a gyermek szemét egy kendővel és szagoltass meg vele különféle dolgokat: fűszereket (fahéj, oregánó, bazsalikom, kömény, bors) kávét, virágokat, illóolajokat, ecetet, öblítőt, mosószert.

Egy újabb játékra hívlak benneteke!
Éjjeli pávaszem. (játék)

Van hím és nőstény lepke. A nőstény befújja magát parfümmel és elrejtőzik a közelben. A „hím” megkapja a parfümös üveget, megszagolja és ennek alapján meg kell találnia a „lepkelányt”.

Tanulás vagy pihenés közben tehettek a szobába egy illatlámpát vagy illatgyertyát. Ez segíti a koncentrálást, de az ellazulást is. A jó hangulathoz is hozzá járulhat.
Régi emlékeknek is van illata. Egy parfüm, egy virág, egy fa, egy régi bútordarab illata visszavezet minket a múltba. Jó alkalom lehet arra, hogy meséljetek csemetéiteknek a magatok gyermekkoráról, vagy arról.

A szagok egyben jellegzetes ismertető jelek is. Bizonyos üzleteknek megvan a maguk jellegzetes illata. Ilyenek a pékség, vagy a háztartási bolt. Akár városrészeknek, évszakoknak is megvannak a maga jellemző illatai.

Mára is hoztam videót……igaz, ez egy kicsit bonyolultabb, de szerintem nagyon jó ( a „rémisztő” szavakkal ne foglalkozzatok :-D )

Összefoglalva a fentieket:

Az orr a szaglószervünk. Az az érzékszerv, amivel az illatokat érzékelik az emberek és az állatok.
Az anyagok egyik tulajdonsága az az érzet, amit az orr érzékel.
A szaglás egyik fontos érzékelése az embernek.
Az a folyamat, amikor az illatot érzékeli a szaglószerv, és az agy megérti mi az, vagyis hogy mit érez az orr.
Az illatok közül azt, amelyik kellemetlen, büdösnek mondjuk.
A szaglás során a levegőben terjedő piciny, szemmel nem látható anyagokat érzékeli az orr. Ha az illat az ennivalótól származik, összefut a szádban a nyál. Ha kellemetlen helyről jött és büdös, akkor elfintorodsz.
A legrosszabb szagú anyagok akár hányást is okozhatnak. Ez ősi állati ösztön is, ugyanis véd a mérgezéstől. A régi szép emlékek is sokszor az illatról jutnak eszedbe
.


Testnevelés:

2020. 03.31. KEDD, 5. TANULÓ

A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

Matematika:
lila matek: 84.,85.,86.,87.,
narancssárga matek:89.

Magyar:
Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

Meseolvasó: 42. o. Ugorjunk árkot!
Kedves Szülő!
Kérlek, olvasd fel a mesét a gyermeknek!
Beszéljétek meg, miről szólt a történet?
Kis a mese szereplői?
Milyen tulajdonságaik vannak?
Ki ugrotta át az árkot?
Ki esett bele?
Ki maradt az árokban?
Olvassa el a gyermek is egyszer a mesét.
mf.:28.o
A munkafüzet feladatai után olvassa el még egyszer a gyermek a mesét.

Kedves Szülő!
Amennyiben lehetőségetek van, nyomtassátok ki a következő feladatot, majd oldjátok meg.
Ha nincs lehetőségetek nyomtatni, kérlek írjátok le a mondatokat a gyermek füzetébe! 



Környezet:
SZAGLÁS
Szimatoljatok! Hm, finom illata van! Pfuj, ez büdös!
A szagokat gyakran már csak akkor vesszük észre, ha már különösen kellemesnek vagy kellemetlennek érezzük őket. Igazán már csak akkor vesszük észre, mit jelent nekünk a szaglás, amikor tapasztaljuk hiányát, mert náthásak lettünk. Egyszerre csak a legfinomabb falatok sem esnek jól, mert nem érezzük az ízüket, mert a szaglás és ízlelés kiegészítik egymást. Próbáljátok ki, milyen érzés befogott orral megkóstolni valamit.
Kösd be a gyermek szemét egy kendővel és szagoltass meg vele különféle dolgokat: fűszereket (fahéj, oregánó, bazsalikom, kömény, bors) kávét, virágokat, illóolajokat, ecetet, öblítőt, mosószert.

Egy újabb játékra hívlak benneteke!
Éjjeli pávaszem. (játék)

Van hím és nőstény lepke. A nőstény befújja magát parfümmel és elrejtőzik a közelben. A „hím” megkapja a parfümös üveget, megszagolja és ennek alapján meg kell találnia a „lepkelányt”.

Tanulás vagy pihenés közben tehettek a szobába egy illatlámpát vagy illatgyertyát. Ez segíti a koncentrálást, de az ellazulást is. A jó hangulathoz is hozzá járulhat.
Régi emlékeknek is van illata. Egy parfüm, egy virág, egy fa, egy régi bútordarab illata visszavezet minket a múltba. Jó alkalom lehet arra, hogy meséljetek csemetéiteknek a magatok gyermekkoráról, vagy arról.

A szagok egyben jellegzetes ismertető jelek is. Bizonyos üzleteknek megvan a maguk jellegzetes illata. Ilyenek a pékség, vagy a háztartási bolt. Akár városrészeknek, évszakoknak is megvannak a maga jellemző illatai.

Mára is hoztam videót……igaz, ez egy kicsit bonyolultabb, de szerintem nagyon jó ( a „rémisztő” szavakkal ne foglalkozzatok :-D )

Összefoglalva a fentieket:

Az orr a szaglószervünk. Az az érzékszerv, amivel az illatokat érzékelik az emberek és az állatok.
Az anyagok egyik tulajdonsága az az érzet, amit az orr érzékel.
A szaglás egyik fontos érzékelése az embernek.
Az a folyamat, amikor az illatot érzékeli a szaglószerv, és az agy megérti mi az, vagyis hogy mit érez az orr.
Az illatok közül azt, amelyik kellemetlen, büdösnek mondjuk.
A szaglás során a levegőben terjedő piciny, szemmel nem látható anyagokat érzékeli az orr. Ha az illat az ennivalótól származik, összefut a szádban a nyál. Ha kellemetlen helyről jött és büdös, akkor elfintorodsz.
A legrosszabb szagú anyagok akár hányást is okozhatnak. Ez ősi állati ösztön is, ugyanis véd a mérgezéstől. A régi szép emlékek is sokszor az illatról jutnak eszedbe
.


Testnevelés:
https://www.youtube.com/watch?v=ajIl5iTNg6k&t=12s

2020.03.31. KEDD, 4. TANULÓ


Matematika:
Matematika II.: 28.,29.
Munkafüzet II.: 19./4.

Magyar:
Olvasókönyv: 131. o
Mf.: 12.,13.
A munkafüzet 13. oldal 4. feladat igaz állításait leírni a füzetbe.

Környezet:
SZAGLÁS
Szimatoljatok! Hm, finom illata van! Pfuj, ez büdös!
A szagokat gyakran már csak akkor vesszük észre, ha már különösen kellemesnek vagy kellemetlennek érezzük őket. Igazán már csak akkor vesszük észre, mit jelent nekünk a szaglás, amikor tapasztaljuk hiányát, mert náthásak lettünk. Egyszerre csak a legfinomabb falatok sem esnek jól, mert nem érezzük az ízüket, mert a szaglás és ízlelés kiegészítik egymást. Próbáljátok ki, milyen érzés befogott orral megkóstolni valamit.
Kösd be a gyermek szemét egy kendővel és szagoltass meg vele különféle dolgokat: fűszereket (fahéj, oregánó, bazsalikom, kömény, bors) kávét, virágokat, illóolajokat, ecetet, öblítőt, mosószert.

Egy újabb játékra hívlak benneteke!
Éjjeli pávaszem. (játék)

Van hím és nőstény lepke. A nőstény befújja magát parfümmel és elrejtőzik a közelben. A „hím” megkapja a parfümös üveget, megszagolja és ennek alapján meg kell találnia a „lepkelányt”.

Tanulás vagy pihenés közben tehettek a szobába egy illatlámpát vagy illatgyertyát. Ez segíti a koncentrálást, de az ellazulást is. A jó hangulathoz is hozzá járulhat.
Régi emlékeknek is van illata. Egy parfüm, egy virág, egy fa, egy régi bútordarab illata visszavezet minket a múltba. Jó alkalom lehet arra, hogy meséljetek csemetéiteknek a magatok gyermekkoráról, vagy arról.

A szagok egyben jellegzetes ismertető jelek is. Bizonyos üzleteknek megvan a maguk jellegzetes illata. Ilyenek a pékség, vagy a háztartási bolt. Akár városrészeknek, évszakoknak is megvannak a maga jellemző illatai.

Mára is hoztam videót……igaz, ez egy kicsit bonyolultabb, de szerintem nagyon jó ( a „rémisztő” szavakkal ne foglalkozzatok :-D )

Összefoglalva a fentieket:

Az orr a szaglószervünk. Az az érzékszerv, amivel az illatokat érzékelik az emberek és az állatok.
Az anyagok egyik tulajdonsága az az érzet, amit az orr érzékel.
A szaglás egyik fontos érzékelése az embernek.
Az a folyamat, amikor az illatot érzékeli a szaglószerv, és az agy megérti mi az, vagyis hogy mit érez az orr.
Az illatok közül azt, amelyik kellemetlen, büdösnek mondjuk.
A szaglás során a levegőben terjedő piciny, szemmel nem látható anyagokat érzékeli az orr. Ha az illat az ennivalótól származik, összefut a szádban a nyál. Ha kellemetlen helyről jött és büdös, akkor elfintorodsz.
A legrosszabb szagú anyagok akár hányást is okozhatnak. Ez ősi állati ösztön is, ugyanis véd a mérgezéstől. A régi szép emlékek is sokszor az illatról jutnak eszedbe
.


Testnevelés:

2020.03.31. KEDD, 3. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?
Milyen nap volt tegnap?
Milyen nap lesz holnap?

magyar:
Vegyél a kezedbe egy plüss állatot és tedd a megadott helyekre:
            Tedd az asztal alá!
            Tedd az asztal lábához!
            Tedd az asztal mellé!
            Emeled az asztal fölé!
            Tedd az asztal jobb oldalára!
            Tedd az asztal elé!
            Tedd az asztal bal oldalára!    
   Tedd az asztal mögé!

rózsaszín Anna, Peti, Gergő 45. oldal
Olvasd el a képhez tartozó mondatokat!

Kedves Szülő!
Kérlek, írd le a kérdéseket a gyermek füzetébe!
Kiket látsz a képen? ______________________________________________________
Milyen színű Anya ruhája? _________________________________________________
Mi van a védőnő mögött a földön? ________________________________________
Mi van Anya mögött? _____________________________________________________
Mi van az asztal fölött? _____________________________________________________
Mi van az asztalon? ________________________________________________________
Mi van a széken? _________________________________________________________
Hány könyvet látsz a polcokon?________________________________________________
Milyen színű a középső cserép? _______________________________________________

Matematika:
sárga matek: 59., 60.
zöld matek: 26.,27.

Környezet:
SZAGLÁS
Szimatoljatok! Hm, finom illata van! Pfuj, ez büdös!
A szagokat gyakran már csak akkor vesszük észre, ha már különösen kellemesnek vagy kellemetlennek érezzük őket. Igazán már csak akkor vesszük észre, mit jelent nekünk a szaglás, amikor tapasztaljuk hiányát, mert náthásak lettünk. Egyszerre csak a legfinomabb falatok sem esnek jól, mert nem érezzük az ízüket, mert a szaglás és ízlelés kiegészítik egymást. Próbáljátok ki, milyen érzés befogott orral megkóstolni valamit.
Kösd be a gyermek szemét egy kendővel és szagoltass meg vele különféle dolgokat: fűszereket (fahéj, oregánó, bazsalikom, kömény, bors) kávét, virágokat, illóolajokat, ecetet, öblítőt, mosószert.

Egy újabb játékra hívlak benneteke!
Éjjeli pávaszem. (játék)

Van hím és nőstény lepke. A nőstény befújja magát parfümmel és elrejtőzik a közelben. A „hím” megkapja a parfümös üveget, megszagolja és ennek alapján meg kell találnia a „lepkelányt”.

Tanulás vagy pihenés közben tehettek a szobába egy illatlámpát vagy illatgyertyát. Ez segíti a koncentrálást, de az ellazulást is. A jó hangulathoz is hozzá járulhat.
Régi emlékeknek is van illata. Egy parfüm, egy virág, egy fa, egy régi bútordarab illata visszavezet minket a múltba. Jó alkalom lehet arra, hogy meséljetek csemetéiteknek a magatok gyermekkoráról, vagy arról.

A szagok egyben jellegzetes ismertető jelek is. Bizonyos üzleteknek megvan a maguk jellegzetes illata. Ilyenek a pékség, vagy a háztartási bolt. Akár városrészeknek, évszakoknak is megvannak a maga jellemző illatai.

Mára is hoztam videót……igaz, ez egy kicsit bonyolultabb, de szerintem nagyon jó ( a „rémisztő” szavakkal ne foglalkozzatok :-D )

Összefoglalva a fentieket:

Az orr a szaglószervünk. Az az érzékszerv, amivel az illatokat érzékelik az emberek és az állatok.
Az anyagok egyik tulajdonsága az az érzet, amit az orr érzékel.
A szaglás egyik fontos érzékelése az embernek.
Az a folyamat, amikor az illatot érzékeli a szaglószerv, és az agy megérti mi az, vagyis hogy mit érez az orr.
Az illatok közül azt, amelyik kellemetlen, büdösnek mondjuk.
A szaglás során a levegőben terjedő piciny, szemmel nem látható anyagokat érzékeli az orr. Ha az illat az ennivalótól származik, összefut a szádban a nyál. Ha kellemetlen helyről jött és büdös, akkor elfintorodsz.
A legrosszabb szagú anyagok akár hányást is okozhatnak. Ez ősi állati ösztön is, ugyanis véd a mérgezéstől. A régi szép emlékek is sokszor az illatról jutnak eszedbe
.


Testnevelés:

2020.03.31. KEDD, 2. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

arc-játék

testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)

mozgásos memória

MI HOVÁ VALÓ – NAPPALI, GYEREKSZOBA

LOGIKAI KÉSZLET – TULAJDONSÁGOK PÁROSÍTÓ

IRÁNYOK

FOGLALKOZÁSOK- MELYIKET HASZNÁLJA

TÖBB-KEVESEBB

TESTRÉSZEK

színek betűző

színek olvasás

ZÖLDSÉGEK SZÓKÉP

ZÖLDSÉGEK BETŰKIRAKÓ

KONYHAI ESZKÖZÖK-SZÓKÉP PÁROSÍTÓ

KONYHAI ESZKÖZÖK BETŰKIRAKÓ

A mellékelt feladatlapok megoldása. ( Amennyiben lehetséges, nyomtassátok ki a feladatlapokat, ha ez nem megoldható, akkor próbáljatok valami hasonlót rajzolni a füzetbe. )

matematika:
sárga matek: 34., 35., 36.,37.
zöld matek: 28.,29.

testnevelés:

2020.03.31. KEDD, 1. TANULÓ


A reggeli közös beszélgetés kérdései:
Melyik év van?
Melyik évszak van?
Milyen az időjárás?
Melyik hónap van?
Milyen nap van ma?

arc-játék

testrészek: ( pörgetés után mutasd meg magadon!)

mozgásos memória

MI HOVÁ VALÓ – NAPPALI, GYEREKSZOBA

LOGIKAI KÉSZLET – TULAJDONSÁGOK PÁROSÍTÓ

IRÁNYOK

FOGLALKOZÁSOK- MELYIKET HASZNÁLJA

TÖBB-KEVESEBB

TESTRÉSZEK

A mellékelt feladatlapok megoldása. ( Amennyiben lehetséges, nyomtassátok ki a feladatlapokat, ha ez nem megoldható, akkor próbáljatok valami hasonlót rajzolni a füzetbe. )  

Vezesd végig lassan a ceruzádat a szaggatott vonalak mentén!
Mindegyiken haladj át sárgával, pirossal, kékkel és zölddel!
 Vezesd a nyuszit az üregéhez! Vigyázz, az út széléhez ne érj hozzá! Vezesd el barnával, naracssárgával és zölddel is!
Színezz a formáknak megfelelően!



testnevelés: